Brev:
Nat-tisseri - 4 år
6. maj 2004
Alder:
4 år
Nat-tisseri - 4 år
Hej
Min søn på 4 år har været renlig om dagen fra han var ca. 3 år. Selvfølgelig sker der ind imellem uheld, hvis han ikke lige når at komme på toilettet på grund af leg. Men om natten har han haft svært ved at holde sig tør.
Det har betydet at vi bibeholdt bleen om natten. Men så oplevede i en uges tid, hvor bleen var tør om morgenen og besluttede at stoppe med bleen.
Det gik fint et par dage - men nu tisser han hver nat, nogle gange op til flere gange.
Vi har ham ude at tisse, når vi går i seng samt om natten 1 - 2 gange.
Han sover med et liggeunderlag og vågner ikke selv ved at han har tisset.
Vi skælder ham ikke ud eller snakker om det - skifter blot det våde tøj samt sengetøj .
Mit spørgsmål: Skal/må vi gå tilbage til at bruge bleen igen om natten (det er 1 mdr. siden han smed den) - og skal vi snakke med ham om det?
Umiddelbart tror jeg ikke han oplever det som et nederlag at tisse i sengen og vi belønner ham heller ikke ved at tage ham ind i vores seng. Vi mangler et godt råd.