Nat-tisseri - 4 år

6. maj 2004

Kategori:
Alder:
4 år

Nat-tisseri - 4 år

Hej

Min søn på 4 år har været renlig om dagen fra han var ca. 3 år. Selvfølgelig sker der ind imellem uheld, hvis han ikke lige når at komme på toilettet på grund af leg. Men om natten har han haft svært ved at holde sig tør.

Det har betydet at vi bibeholdt bleen om natten. Men så oplevede i en uges tid, hvor bleen var tør om morgenen og besluttede at stoppe med bleen.

Det gik fint et par dage - men nu tisser han hver nat, nogle gange op til flere gange.

Vi har ham ude at tisse, når vi går i ...

Annonce

... seng samt om natten 1 - 2 gange.

Han sover med et liggeunderlag og vågner ikke selv ved at han har tisset.

Vi skælder ham ikke ud eller snakker om det - skifter blot det våde tøj samt sengetøj .

Mit spørgsmål: Skal/må vi gå tilbage til at bruge bleen igen om natten (det er 1 mdr. siden han smed den) - og skal vi snakke med ham om det?

Umiddelbart tror jeg ikke han oplever det som et nederlag at tisse i sengen og vi belønner ham heller ikke ved at tage ham ind i vores seng. Vi mangler et godt råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor