Brev:
Uden ble - også om natten
16. april 2009
Alder:
3 år
Uden ble - også om natten
Hej Helen,
Fiona blev renlig i oktober sidste år - på eget initiativ - og det er gået fint med det. Vi valgte dog at beholde ble på hende om natten mest fordi den stadig oftest var våd om morgenen - og det var hun også helt med på.
Det er MEGET forskelligt hvor længe hun holder sig - somme tider i dagtimerne op til 6-7 timer, hvor hun ikke vil tisse selvom vi spørger. Vi har prøvet ikke at insistere for meget men holder dog fast i at man skal "tisse af" inden vi skal ud af døren.
I påskeferien havde vi så glemt bleerne og hun ville gerne sove uden hvilket gik uden uheld - selvom hun fuldstændig hysterisk nægtede at tisse en sen aften hvor hun var faldet i søvn på vej hjem i bilen og dermed formåede at holde sig i mere end 12 timer!
Efter vi er kommet hjem fra ferie vil hun stadig ikke bruge natble og det synes vi er helt fint og støtter hende selvfølgelig i - der har dog været et enkelt uheld (allerede først på natten) og derfor tager vi hende nu på toilettet inden vi går i seng og sidder ligeså stille i næsten mørke og venter på hun tisser.
Nu er det så at jeg synes, at det er lidt synd sådan at hive hende ud af drømmeland hver aften indtil hvem ved hvornår? Hun har taget det meget pænt og vågner nærmest ikke, men det er jo ikke givet at hun vil reagere sådan hver gang - det kommer vel an på hvor man lige er i søvnen. Generelt har jeg altid fundet det synd at vække hende så det er måske bare et (overdrevet) svagt punkt jeg har...
Hvad siger din erfaring - hvor længe vil der mon gå før vi ikke behøver dette? Hun sover fra ca 20 til 6.30/7 (sover stadig middagslur).