Uden ble - også om natten

16. april 2009

Kategori:
Alder:
3 år

Uden ble - også om natten

Hej Helen,

Fiona blev renlig i oktober sidste år - på eget initiativ - og det er gået fint med det. Vi valgte dog at beholde ble på hende om natten mest fordi den stadig oftest var våd om morgenen - og det var hun også helt med på.

Det er MEGET forskelligt hvor længe hun holder sig - somme tider i dagtimerne op til 6-7 timer, hvor hun ikke vil tisse selvom vi spørger. Vi har prøvet ikke at insistere for meget men holder dog fast i at man skal "tisse af" inden vi skal ud af døren.

I påskeferien havde vi så glemt bleerne og hun ville gerne sove uden hvilket gik uden uheld - selvom hun fuldstændig hysterisk nægtede at tisse en sen aften hvor hun var faldet i søvn på vej hjem i bilen og dermed formåede at holde sig i mere end 12 timer!

Efter vi er kommet hjem fra ferie vil hun stadig ...

Annonce

... ikke bruge natble og det synes vi er helt fint og støtter hende selvfølgelig i - der har dog været et enkelt uheld (allerede først på natten) og derfor tager vi hende nu på toilettet inden vi går i seng og sidder ligeså stille i næsten mørke og venter på hun tisser.

Nu er det så at jeg synes, at det er lidt synd sådan at hive hende ud af drømmeland hver aften indtil hvem ved hvornår? Hun har taget det meget pænt og vågner nærmest ikke, men det er jo ikke givet at hun vil reagere sådan hver gang - det kommer vel an på hvor man lige er i søvnen. Generelt har jeg altid fundet det synd at vække hende så det er måske bare et (overdrevet) svagt punkt jeg har...

Hvad siger din erfaring - hvor længe vil der mon gå før vi ikke behøver dette? Hun sover fra ca 20 til 6.30/7 (sover stadig middagslur).

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.