Børns afføring

13. april 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Børns afføring

Kære Helen.

Håber du har haft en dejlig påske.

Her har vi nydt det gode vejr med udendørsleg og familie/venner på besøg.

Nå men jeg har et spørgsmål til dig. Det drejer sig om børns afføring. Jeg har ikke nogle at sammenligne med, da jeg ikke kigger på andre børns afføring, men jeg har undret mig over hvilken konsistens en normal afføring hos en 2½ årig er.

Jeg synes Alberts afføring altid har været klæg og sidder godt smurt ind i numse og tissemand. De ...

Annonce

... seneste 4 dage har det været ret tyndt, men han har ikke klaget over mavesmerter og har spist/drukket normalt.

Han har været forkølet og har haft falsk strubehoste et par dage. Kan det ændre på afføringen?
Jeg tror ikke der er en tand på vej, men begynder at tænke på om der måske er noget han ikke kan tåle og i givet fald hvad.

Vi har ikke givet ham noget han ikke plejer at spise så......

Nå men jeg håber dit svar kan gøre mig klogere!

Kærlig hilsen
Alberts mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla