Brev:
Hvordan slipper vi for bleen?
30. marts 2009
Alder:
3 år, 10 mdr.
Hvordan slipper vi for bleen?
Kære Helen,
Jeg har en søn på næsten 4 år (21. april), som i et helt år nu har været blefri både om dagen og natten - men desværre IKKE når han skal lave stort. Så forlanger han at få ble på. Vi har altid døren åben, når mor og far er derude, så han kan se, hvad der "sker".
Hvordan får vi toilettet "indbydende" nok til han får lyst til at indvie det. Vi har læst bøger for ham, og vi taler tit om at maden, vi spiser kommer ud som bom. Vi har aldrig forsøgt at lokke ham til at skulle benyttet toilettet, af og til spurgt ham, om han har lyst til at prøve. Uden held.
Nu skal børnehaven snart på en 3-dags-tur uden mor og far, og vi vil så gerne have, det bliver en god oplevelse, hvor man ikke bliver gjort "lille" fordi man stadigvæk bruger ble. Kan vi mon fremskynde hans process om at smide bleen, når man skal lave stort lidt?
Hilsen
Jakobs mor