Brev:
Afføringsmiddel og hård mave
16. marts 2009
Alder:
4 mdr.
Afføringsmiddel og hård mave
Hej Helen,
Jeg har en pige på 4 ½ måned, som altid er glad og stor trives, men som på det sidste har lidt af forstoppelse.
Jeg har ammet hende fuldt ud til hun var 3 måneder, hvor hun havde op til 3 bleer med afførring dagligt. Efter 3 måneder begyndte jeg at give hende en flaske dagligt (NAN1) og resten amning, herefter gik hendes mave i stå, og hun ville kun have afførring på puslepladsen, aldrig i hendes ble, da det var noget kraftigere end ellers. Hun kom nu kun af med noget hver 5. dag, og til sidst endte det i fuld forstoppelse.
Jeg tog til zoneterapi med hende, hvilket resulterede i at hun begyndte at presse for at få noget ud, men der skete intet. Jeg kontaktede vagtlægen, som anbefalede mig af give hende en microlax, der kom selvfølgelig en masse ud, og det første var en prop, som hun ikke selv ville kunne have presset ud (Jeg startede også med at give hende nutramigen istedet for NAN). 2 dage efter pressede hun stadig voldsomt, og jeg gav hende en mere, hvor der også var en kæmpe prop.
Jeg startede også med at give hende lactulose 2 gange dagligt. Da der var gået 5 dage efter den sidste afførring ringede jeg til min læge, som sagde at jeg skulle give hende en microlax mere og give hende lidt mere lactulose. Denne gang var der heldigvis ikke noget prop, og afførringen var overhovedet ikke så tyk.
Nu sidder jeg så her 4 dage efter den sidste microlax og det kommer stadig ikke af sig selv, hun får 2½ ml lactulose 2 gange dagligt, men det kan hun jo ikke blive ved med.
Hun er som sådan ikke utilfreds, men går der ret mange dage mere uden, kan hun jo ikke holde det ud.
Jeg synes, at jeg har prøvet alt, zoneterapi, massage, give hende vand osv. så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre, har du nogle gode råd. ??
Ville det være en ide, at starte på majsgrød ?? Og skal jeg fortsætte med at give hende nutramigen ??
Det skal lige siges, at hun tager pænt på og vokser flot, hun måler 68 cm. og vejer 7,5 kg.