Afføringsmiddel og hård mave

16. marts 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Afføringsmiddel og hård mave

Hej Helen,

Jeg har en pige på 4 ½ måned, som altid er glad og stor trives, men som på det sidste har lidt af forstoppelse.

Jeg har ammet hende fuldt ud til hun var 3 måneder, hvor hun havde op til 3 bleer med afførring dagligt. Efter 3 måneder begyndte jeg at give hende en flaske dagligt (NAN1) og resten amning, herefter gik hendes mave i stå, og hun ville kun have afførring på puslepladsen, aldrig i hendes ble, da det var noget kraftigere end ellers. Hun kom nu kun af med noget hver 5. dag, og til sidst endte det i fuld forstoppelse.

Jeg tog til zoneterapi med hende, hvilket resulterede i at hun begyndte at presse for at få noget ud, men der skete intet. Jeg kontaktede vagtlægen, som anbefalede mig af give hende en microlax, der kom selvfølgelig en masse ud, og det første var en prop, som hun ikke selv ville kunne have presset ud (Jeg startede også med at give hende nutramigen istedet for NAN). 2 dage efter pressede hun stadig voldsomt, og jeg gav hende en ...

Annonce

... mere, hvor der også var en kæmpe prop.

Jeg startede også med at give hende lactulose 2 gange dagligt. Da der var gået 5 dage efter den sidste afførring ringede jeg til min læge, som sagde at jeg skulle give hende en microlax mere og give hende lidt mere lactulose. Denne gang var der heldigvis ikke noget prop, og afførringen var overhovedet ikke så tyk.

Nu sidder jeg så her 4 dage efter den sidste microlax og det kommer stadig ikke af sig selv, hun får 2½ ml lactulose 2 gange dagligt, men det kan hun jo ikke blive ved med.
Hun er som sådan ikke utilfreds, men går der ret mange dage mere uden, kan hun jo ikke holde det ud.

Jeg synes, at jeg har prøvet alt, zoneterapi, massage, give hende vand osv. så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre, har du nogle gode råd. ??

Ville det være en ide, at starte på majsgrød ?? Og skal jeg fortsætte med at give hende nutramigen ??

Det skal lige siges, at hun tager pænt på og vokser flot, hun måler 68 cm. og vejer 7,5 kg.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder