Pottetræning - 3 år, 5 mdr.

6. marts 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Pottetræning - 3 år, 5 mdr.

Kære Helen

Vi har tidligere spurgt dig til råds ang. vores søn og pottetræning. Tak for de råd vi fik for nogle måneder siden.

Den gode nyhed er, at lige pludselig var timingen rigtig. Han var klar! Med det resultat at han nu i 2 uger ikke har haft ble på om dagen. Han tisser gladeligt både i potten og sidder også på toilettet. Han synes det er spændende at han også kan stå op og tisse i toilettet! :-) Han er stolt som en pave, og det kører bare rigtig godt.

Han bruger stadig ble om natten, og den er våd om morgenen, så det tager vi stille og roligt.

Jeg vil gerne høre din mening om, hvordan vi får ham til at lave ...

Annonce

... "stort" enten på potten eller toilettet. Nu kommer han med et meget febrilsk blik i øjnene og beder om at få en ble på. Der er næsten fast "leverings-tid" på dagen for den opgave, og den er sikker hver gang, han vil have en ble på. Jeg har forsigtigt prøvet at overtale ham til at prøve potten eller toilettet til det også, men nej - han går helt i baglås. Han får bleen på, går for sig selv i 5 minutter, og kommer derefter og beder om at blive skiftet.

Hvordan kommer vi videre i den gode udvikling, som vi er inde i med at få ham til at smide bleen helt?

På forhånd tak for din hjælp.

Med venlig hilsen
en optimistisk og glad mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far