Brev:
Pottetræning - 3 år, 5 mdr.
6. marts 2009
Alder:
3 år, 5 mdr.
Pottetræning - 3 år, 5 mdr.
Kære Helen
Vi har tidligere spurgt dig til råds ang. vores søn og pottetræning. Tak for de råd vi fik for nogle måneder siden.
Den gode nyhed er, at lige pludselig var timingen rigtig. Han var klar! Med det resultat at han nu i 2 uger ikke har haft ble på om dagen. Han tisser gladeligt både i potten og sidder også på toilettet. Han synes det er spændende at han også kan stå op og tisse i toilettet! :-) Han er stolt som en pave, og det kører bare rigtig godt.
Han bruger stadig ble om natten, og den er våd om morgenen, så det tager vi stille og roligt.
Jeg vil gerne høre din mening om, hvordan vi får ham til at lave "stort" enten på potten eller toilettet. Nu kommer han med et meget febrilsk blik i øjnene og beder om at få en ble på. Der er næsten fast "leverings-tid" på dagen for den opgave, og den er sikker hver gang, han vil have en ble på. Jeg har forsigtigt prøvet at overtale ham til at prøve potten eller toilettet til det også, men nej - han går helt i baglås. Han får bleen på, går for sig selv i 5 minutter, og kommer derefter og beder om at blive skiftet.
Hvordan kommer vi videre i den gode udvikling, som vi er inde i med at få ham til at smide bleen helt?
På forhånd tak for din hjælp.
Med venlig hilsen
en optimistisk og glad mor