Brev:
Afføringsproblemer - 23 mdr.
1. marts 2009
Alder:
23 mdr.
Afføringsproblemer - 23 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver fordi vores knap 2-årige dreng døjer voldsomt med at komme af med sin afføring. Det har han gjort stort set siden han begyndte på grød, hvilket han startede med omkring de 4 mdr.
I sammenråd med lægen, begyndte vi med en laktulose behandling, hvilket ikke hjalp mere end de første par mdr. og til sidst endte op med at han havde endnu mere ondt end før. Vi tror det skabte manger gasser. Så har den ellers stået på movicol (1 brev om dagen) og microlax (5 ml. rektalvæske hveranden dag)), samt alverdens alternative metoder, siden.
Vi begynder efterhånden at syntes det er lige hårdt nok for ham at stå dette igennem, især da vi ikke syntes effekten på microlax er så stor mere, ja nogle gange skal han have en hver dag og så går han alligevel og kæmper, som om der sidder mere.
Han stopper med at spise, kan ikke koncentrer sig om at lege og er generelt meget pylret. Når selve akten står på græder han voldsomt og har koldsved, revner altid ( så det har vi også creme til) og er meget utilpas. Vi har talt om, at vi nok ser ham som han rigtig er (nemlig glad) ca. 2 dage om ugen.
Vores læge (normalt god) siger at han skal bare bliver ved med at have dem indtil det går over af sig selv. Vi kan mærke at det er begyndt at påvirke ham psykisk, da han ikke vil på toilet mere, hvilket han ellers godt har kunnet lide. Vi føler vi løber panden mod en mur hele tiden og har så ondt af vores lille søn.
Hilsen Rikke