Afføringsproblemer - 23 mdr.

1. marts 2009

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Afføringsproblemer - 23 mdr.

Hej Helen.

Jeg skriver fordi vores knap 2-årige dreng døjer voldsomt med at komme af med sin afføring. Det har han gjort stort set siden han begyndte på grød, hvilket han startede med omkring de 4 mdr.

I sammenråd med lægen, begyndte vi med en laktulose behandling, hvilket ikke hjalp mere end de første par mdr. og til sidst endte op med at han havde endnu mere ondt end før. Vi tror det skabte manger gasser. Så har den ellers stået på movicol (1 brev om dagen) og microlax (5 ml. rektalvæske hveranden dag)), samt alverdens alternative metoder, siden.

Vi begynder efterhånden at syntes det er lige hårdt nok for ham at stå dette igennem, især da vi ikke syntes effekten på microlax er så stor mere, ja nogle gange ...

Annonce

... skal han have en hver dag og så går han alligevel og kæmper, som om der sidder mere.
Han stopper med at spise, kan ikke koncentrer sig om at lege og er generelt meget pylret. Når selve akten står på græder han voldsomt og har koldsved, revner altid ( så det har vi også creme til) og er meget utilpas. Vi har talt om, at vi nok ser ham som han rigtig er (nemlig glad) ca. 2 dage om ugen.

Vores læge (normalt god) siger at han skal bare bliver ved med at have dem indtil det går over af sig selv. Vi kan mærke at det er begyndt at påvirke ham psykisk, da han ikke vil på toilet mere, hvilket han ellers godt har kunnet lide. Vi føler vi løber panden mod en mur hele tiden og har så ondt af vores lille søn.

Hilsen Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!