Brev:
Pottetræning - 20 mdr.
24. februar 2009
Alder:
20 mdr.
Pottetræning - 20 mdr.
Hej Helen.
Så er jeg her igen med et spørgsmål.
Carolina er nu så småt ved at være 20 mdr og vi tænker på hvornår man skal begynde at pottetræne.
Hun er meget bevidst om hvornår hun skal lave stort, for så kommer hun hen til en af os og skal holde os i hænderne, så hun bedre kan "trykke" ja, det lyder måske lidt underligt;-)
Og når hun har lavet, tager hun hånden ned til bleen og klapper på den og sider "det?"
Vi har prøvet at sætte hende på potten lige inden der kommer noget (hvis vi når det), men så begynder hun at græde og der kommer ikke noget, før vi tager hende op. Jeg ved godt det er en helt anden måde hun skal sidde på end når hun står op eller ligger ned, men hvordan får vi hende til at synes det er ok at sidde der?
Det skal lige siges, at hun tit tager potten (som er formet som en and, med håndtag) med rundt i huset og sidder på den som hun gør med sin "peter plys bil". Det er så snart hun skal lave noget på den.
Hun kan også finde på at sætte sig på den inden hun skal i bad, altså uden tøj på, så det burde heller ikke være fordi den er kold.
Hvad mener du?
Med venlig hilsen
Charlotte