Pottetræning - 20 mdr.

24. februar 2009

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Pottetræning - 20 mdr.

Hej Helen.

Så er jeg her igen med et spørgsmål.

Carolina er nu så småt ved at være 20 mdr og vi tænker på hvornår man skal begynde at pottetræne.

Hun er meget bevidst om hvornår hun skal lave stort, for så kommer hun hen til en af os og skal holde os i hænderne, så hun bedre kan "trykke" ja, det lyder måske lidt underligt;-)

Og når hun har lavet, tager hun hånden ned til bleen og klapper på den og sider "det?"

Vi har prøvet at sætte hende på potten lige inden der kommer noget (hvis vi når det), men så begynder hun at græde og der kommer ikke ...

Annonce

... noget, før vi tager hende op. Jeg ved godt det er en helt anden måde hun skal sidde på end når hun står op eller ligger ned, men hvordan får vi hende til at synes det er ok at sidde der?

Det skal lige siges, at hun tit tager potten (som er formet som en and, med håndtag) med rundt i huset og sidder på den som hun gør med sin "peter plys bil". Det er så snart hun skal lave noget på den.
Hun kan også finde på at sætte sig på den inden hun skal i bad, altså uden tøj på, så det burde heller ikke være fordi den er kold.

Hvad mener du?

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor