Renlighed - 3 år, 5 mdr.

15. januar 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Renlighed  - 3 år, 5 mdr.

Kære Helen.

Lige et spørgsmål ang. renlighed.

Vores søn på snart 3 1/2 år er renlig om dagen når det handler om at tisse, når han skal lave stort, så siger han selv at han skal lave stort og beder om at få en ble på, hvilket han så også får.

Vi har prøvet at lokke ham lidt med alle mulige sjove ting for at prøve at få ham ud på toilet og lave stort, men disse ting synes han bare ikke er sjove mere, og nu føler vi lidt at vi er løbet tør for lokkemidler. Spørgsmålet er om vi skal lade helt være med at prøve at lokke og lade som ingen ting, og så lade ham ...

Annonce

... selv styre hvornår han er klar?

Et andet spørgsmål er ang. renlighed om natten.

Vores søn har fået en ide med at når der er blevet sagt godnat, så skal der drikkes vand, af og til kommer han ind i stuen til os om aftenen og siger han er tørstig, hvorefter han bliver fulgt tilbage til sin seng og får en kop vand dèr inden han sover videre. Og det resultere jo så i at han de fleste morgener har tisset ud af bleen så bukserne også er våde.
Hvornår kan vi begynde at følge ham på toilet om aftenen, evt. inden vi selv går i seng?

Med venlig hilsen

K og mand

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder