Brev:
Renlighed - 3 år, 5 mdr.
15. januar 2009
Alder:
3 år, 5 mdr.
Renlighed  - 3 år, 5 mdr.
Kære Helen.
Lige et spørgsmål ang. renlighed.
Vores søn på snart 3 1/2 år er renlig om dagen når det handler om at tisse, når han skal lave stort, så siger han selv at han skal lave stort og beder om at få en ble på, hvilket han så også får.
Vi har prøvet at lokke ham lidt med alle mulige sjove ting for at prøve at få ham ud på toilet og lave stort, men disse ting synes han bare ikke er sjove mere, og nu føler vi lidt at vi er løbet tør for lokkemidler. Spørgsmålet er om vi skal lade helt være med at prøve at lokke og lade som ingen ting, og så lade ham selv styre hvornår han er klar?
Et andet spørgsmål er ang. renlighed om natten.
Vores søn har fået en ide med at når der er blevet sagt godnat, så skal der drikkes vand, af og til kommer han ind i stuen til os om aftenen og siger han er tørstig, hvorefter han bliver fulgt tilbage til sin seng og får en kop vand dèr inden han sover videre. Og det resultere jo så i at han de fleste morgener har tisset ud af bleen så bukserne også er våde.
Hvornår kan vi begynde at følge ham på toilet om aftenen, evt. inden vi selv går i seng?
Med venlig hilsen
K og mand