Brev:
Ble på til stort
8. januar 2009
Alder:
4 år, 3 mdr.
Ble på til stort
Kære Helen,
Du vil kunne se, at jeg skrev til dig for cirka 15 måneder siden om "renlighed i andet forsøg". Det gik fint og helt af sig selv - Vito nægtede en dag i januar 2008 at tage ble på, og så var den potte ude. (haha)
Men - men... han vil stadig have den på, når han skal lave stort. Selv forsigtige forsøg i retning af wc-potte får ham til at lukke af, og sidst vi prøvede, havde han forstoppelse i flere dage! (Han "skal" hveranden dag, cirka).
Han sover også med natble. Det synes jeg er helt i orden.
Jeg kan ikke rigtig se en ende på det med bleen, når han skal lave stort, kan ikke rigtig finde ud af, hvordan vi kommer videre. Vil gerne have, han smider bleen helt, men vil ikke for alt i verden have, at han får forstoppelse eller traumer.
Det virker bare så paradoksalt, at han, der er 4 et kvart, kan læse (det har han lært sig selv!), men også bruger ble.
Hvordan er din erfaring med lignende tilfælde?
Venligst
Neel