Brev:
3½ år og ikke renlig
9. april 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
3½ år og ikke renlig
Jeg har en dreng på 3½ år. Han er ikke renlig endnu. Men siger til når han tisser og beder om at få en tør ble på, når den er fuld. Han kan holde sig hele natten og vågner ofte med en helt tør ble.
Derhjemme siger han til, når han har lavet, og gemmer sig i et hjørne, når det foregår. Det kniber noget i børnehaven med at sige til, når bleen skal skiftes.
Jeg prøver at lave sjov med det og sige at jeg var lige ved at glemme at give ham ble på og kun underbukser. Jeg prøver at sætte ham på WC indimellem, men han er ikke vild med det, selvom han har sit eget toiletsæde.
Han snakker om at han vil have en potte, men er det ikke for sent at begynde på det? Så skal jeg jo til at lære ham at gå på WC bagefter? Skal jeg vente lidt endnu eller tage bleen af ham?
Tror du, han finder ud af hvad det handler om, hvis han ikke har bleen på?
På forhånd tak for dit svar.