Brev:
For tidlig fjernelse af bleen
3. oktober 2008
Alder:
3 år, 1 mdr.
For tidlig fjernelse af bleen
Hej Helen.
Jeg har en dreng der blev 3 år d. 1/9 og vi har i sommerferien trænet lidt at gå uden ble. Så en uge før han starter i børnehave - vælger han helt selv at sige at han ikke bruger ble. Han stejlede når vi forsøgte at give ham den på. Så tænkte vi at det var det rette tidspunkt og tog bleen af ham på nær af om natten. Han småtissede men jeg tænkte at det nok bare var en overgang.
Men her 2 måneder efter har jeg stadig 3 par tissebukser med hjem hver dag. Børnehaven siger at de tager ham tit men ca. 15 min efter han har været inde at tisse kan han tisse i bukserne. Han laver altid stort på toilettet og der går han altid ud selv uden at vi skal sige det til ham. Min tanke går på om vi måske har taget bleen af for tidlig - at han faktisk ikke var klar til at holde sig.
Børnehaven har forslået at give ham ble på når han eks. har regnbukser på og når de skal på tur og ikke lige er i nærheden af et toilet. Problemet er bare at når han går rundt bare i underbukser herhjemme så lige pludselig opdager jeg at han har tisset lidt i bukserne og siger at han har tisset. Så er det som om han slet ikke har registreret det før jeg siger det til ham. Og der er som om det ikke rører ham.
Jeg har brug for din mening om hvad du synes. Vil jo heller ikke blive ved med at have tre par tisse bukser med hjem hver dag, men på den anden side så vil jeg jo heller ikke have at han bare vænner sig til at tisse i bleen så man egentlig får ham tilbage igen.
Hilsen en mor der vasker ret meget...