For tidlig fjernelse af bleen

3. oktober 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

For tidlig fjernelse af bleen

Hej Helen.

Jeg har en dreng der blev 3 år d. 1/9 og vi har i sommerferien trænet lidt at gå uden ble. Så en uge før han starter i børnehave - vælger han helt selv at sige at han ikke bruger ble. Han stejlede når vi forsøgte at give ham den på. Så tænkte vi at det var det rette tidspunkt og tog bleen af ham på nær af om natten. Han småtissede men jeg tænkte at det nok bare var en overgang.

Men her 2 måneder efter har jeg stadig 3 par tissebukser med hjem hver dag. Børnehaven siger at de tager ham tit men ca. 15 min efter han har været inde at tisse kan han tisse i bukserne. Han laver altid stort på toilettet og der går han altid ud selv uden at vi skal sige det til ham. Min tanke går på om vi måske har taget bleen af for tidlig - at han ...

Annonce

... faktisk ikke var klar til at holde sig.

Børnehaven har forslået at give ham ble på når han eks. har regnbukser på og når de skal på tur og ikke lige er i nærheden af et toilet. Problemet er bare at når han går rundt bare i underbukser herhjemme så lige pludselig opdager jeg at han har tisset lidt i bukserne og siger at han har tisset. Så er det som om han slet ikke har registreret det før jeg siger det til ham. Og der er som om det ikke rører ham.

Jeg har brug for din mening om hvad du synes. Vil jo heller ikke blive ved med at have tre par tisse bukser med hjem hver dag, men på den anden side så vil jeg jo heller ikke have at han bare vænner sig til at tisse i bleen så man egentlig får ham tilbage igen.

Hilsen en mor der vasker ret meget...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor