Brev:
Renlighed med tilbagefald
23. september 2008
Alder:
3 år, 3 mdr.
Renlighed med tilbagefald
Hej Helen
Jeg har nu meldt mig ind, da jeg ikke kunne finde svar på mit spørgsmål blandt de mange mange breve - og så synes jeg, at dine svar er meget brugbare!
Vores datter, Emma, på 3 år og 3 mdr, har været renlighed i løbet af dagen siden august. Der er sket meget få uheld og aldrig med afføring - kun våde underbukser.
Der er sket meget i vores liv siden august.
Vi er flyttet - fra tyskland til holland. Hun er i den forbindelse startet på en international skole hvor hun går 3 hele dage om ugen - på engelsk. Der var bestemt start vanskeligheder - men nu er hun glad og der er ingen tårer ifm aflevering. Hun oplever at hun forstår hvad de siger - og er allerede begyndt at bruge enkelte engelske ord. Altså en success!
Jeg er højgravid. Har termin d. 17 okt.
Emma er vores første barn.
Inde på skolen skal børnene være blefri - og det var hun også da hun startede. Ingen problemer med det - der var rigeligt med andre ting der var sværre for hende -At sige farvel om morgenen, nyt sprog etc.
Nu hvor det går rigtig fint med at være der hele dagen - ja så er hun begyndt at tisse i bukserne. Ikke bare lidt små-tisseri.. nej sådan at de hver dag må skifte underbukser og bukser op til 3 gange.
Jeg har taget det stille og roligt, da der jo har været såå meget hun skulle koncentrere sig om derinde - så vi har bare talt med hende om, at hun skal prøve at huske og at gå på toilettet - og hendes, meget søde, lærere har sagt, at de nok skulle minde hende om det i løbet af dagen.
I dag var det så igen gået "galt" de her 3-4 gange. Da vi så sidder hjemme og taler om dagen gør hun det lige pludselig igen. Hun siger ikke noget, præver ikke engang at gå på toilettet. Jeg spørger hende flere gange, om hun skal tisse, hvilket hun siger Nej til. Hun får endnu engang rent tøj på - og halvanden time senere gør hun det igen!
HJÆLP......
Jeg sidder nu og har det skidt. Får jeg blev til sidst rigtig sur. Sur og frustreret over, at hun bare sidder og tisser i bukserne, når vi sidder ude o køkkenet og hygger os stille og roligt... HVORFOR!?
Og hvordan skal jeg gribe det her an...?
Ved ikke om jeg skal være sur eller...?
Hun har haft fuldstændig styr på det og nu hvor det går sååå fint inde på skolen, ja så går det her helt galt!!??
Det er aldrig et problem med aff. Der går hun bare på toilettet!
Håber du kan skabe lidt klarhed..!
Og undskylder det lange brev!
Mange hilsner,
Birgitte