Brev:
Pottetræning - 22 mdr.
2. september 2008
Alder:
22 mdr.
Pottetræning - 22 mdr.
Hej Helen,
Så er jeg igen på banen med et spørgsmål.
- Hvornår begynder man pottetræning med sit barn?
- Bruger man stadig potte eller skal vi prøve et pottesæde til toilettet?
- Hvordan gør man det bedst, så det bliver en positiv oplevelse for barnet?
Vores søn er nu 22 mdr. og er indenfor de sidste 14 dage/3 uger begyndt at gøre opmærksom på, når han har noget i bléen. Han peger ned på numsen og siger "op" (puslebordet er på 1. sal).
Vi spørger ham også jævnligt om han skal skiftes, så vi fokusere på, at han skal sige til. Samtidig gør vi også meget ud af, at fortælle ham og vise ham, hvor mor og far skal på WC, så han får en interesse for "vores" toilet.
Jeg har spurgt i vuggestuen hvornår de begynder og de starter så småt op når han bliver 2 år. Skal vi vente og hermed "følges" med dem eller skal vi bare gå igang?
Tak for super brevkasse!
Sara