Brev:
Renlighed og børnehavestart
26. august 2008
Alder:
2 år, 10 mdr.
Renlighed og børnehavestart
Hej Helen
Så har jeg endnu et spørgsmål om Emma, sidst jeg skrev til dig var angående hendes voldsomme temperament, hvor hun reagere meget voldsomt når hun får et nej eller ikke får sin vilje. Hun går stadig ind i sig selv, mens hun skriger, men jeg synes alligevel at hun er til at trænge ind til, selvom det kan tage sin tid.
Nu er hun begyndt at vise stor interesse for at tisse på toilettet. Nogle gange vil hun gerne gå uden ble og de fleste gange kommer hun og vi når på toilettet og andre gange sker der uheld men det tager hun helt fint, hun står bare på samme sted og synes det er ubehageligt og vil have nye bukser på. Det får hun og vi snakker om at hun næste gang bare skal kalde og så løber vi på toilettet igen.
Puha har hun kun lavet én gang på potten, hun var meget stolt og vi roste hende og jeg tænkte Yes nu er vi ved at være der. Men det er kun lykkes denne ene gang og ellers laver hun i bukserne. I dagplejen vil hun ikke på toilettet og hun vil ha ble på, selvom hun egentlig sagtens kan komme og sige hun skal tisse. Hun vil bare ikke i dagplejen.
Om 1 uge starter hun i børnehave og jeg vil gerne give hende den bedste start deroppe og det ville jo være dejligt hvis hun allerede der blev fortrolig med at komme på toilettet, men på den anden side skal hun heller ikke starter med nederlag og gå og tisse i bukserne foran de andre. Hvordan håndtere vi start i børnehave og smide ble samtidig? Skal vi gi hende ble på og så håbe hun kommer og siger til når hun skal tisse?
Hvad gør vi her i overgangs perioden til blefri når vi skal nogen steder? På besøg hos andre ud og handle osv. Skal hun ha ble på eller tage chancen?
Hun er hjemme de næste 4 dage og der regner jeg med at vi tager bleen helt af og ser hvordan det går, men så starter hun i børnehave og hvad så??
Venlig hilsen
Camilla