Tisser i sengen om natten - 3 år, 4 mdr.

21. august 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Tisser i sengen om natten - 3 år, 4 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver til dig pga vores datter på 3 år og 4 mdr.
Hun blev renlig da hun var 2 år og 7 mdr, i starten havde hun ble på om natten, men da den var tør hver morgen, kom den hurtigt af. Hun er for en måned siden begyndt og tisse i sengen stor set hver nat. (Om dagen er der ingen uheld.)

I en periode har vi taget hende ned på toilettet omkring midnats tid, når vi gør det kan hun holde sig tør til næste morgen, men vi kan også opleve at vi tager hende ...

Annonce

... på toilettet lidt senere end vi plejer og så er uheldet ude. Vores spørgsmål er om vi vænner hende til at skulle tisse om natten og om det er en bedre ide at give hende ble på om natten igen i en periode.

Der sker rigtigt meget i hendes liv, vi er lige flyttet til en anden by, så hun har skiftet børnehave og til oktober skal hun være storesøster, så vi kan godt forstå hvis det er en måde hun reagere på.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
As

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.