Brev:
Bleskift, vask og renlighed
17. august 2008
Alder:
2 år, 10 mdr.
Bleskift, vask og renlighed
Hej Helen,
Jeg har nogle spørgsmål vedrørende vores søn på 2 år og 10 mdr.
Han har aldrig kunne lide at blive skiftet og bliver meget vred, når vi vasker ham om penis og pungen. Er det normalt for en lille dreng? Jeg bliver lidt bekymret da jeg tænker om nogen muligvis har gjort ham fortræd.
Hvornår er det ellers normal at forhuden kan trækkes tilbage? Jeg er sygeplejerske og lærte når jeg var student, at vi skule trække forhuden tilbage og vaske nedenunder hos mænd. Er det samme gældende for drenge?
Ellers kunne jeg godt tænke mig at han startede med at gå på toilettet nu, men han har ingen interesse. Skal jeg vente til han bliver ældre og vil interessen komme af sig selv? Eller har du nogle gode råd til mig hvordan jeg skal forholde mig. Han er lige startet i børnehaven, så det ville være rart om han kastede bleen snart.
Venlige hilsner Lillian