Leg og venskaber - 7 år

15. marts 2018

Kategori:
Alder:
7 år, 3 mdr.

Leg og venskaber - 7 år

Kære Helen

Min søn på 7 år trives godt hjemme og i skolen. Han har gode venner i skolen.
Vi har fået af vide i skolen at han er en dreng som de andre godt kan lide at lege med. Det er jo dejligt at høre. Fagligt klarer han sig godt i skolen.

Han er begyndt at tage oftere hjem at lege hos andre børn og omvendt at de kommer her efter skole - dette er ikke noget som han har været så vant til tidligere. Men cirka 3 gange på det seneste har vi oplevet at han er blevet ked af det, når han har været hos de andre børn - over i vores øjne ret banale ting. Som eksempelvis den ene gang: de er 3 drenge som leger sammen og min søn foreslår, at de skal lege en leg som de andre to ikke gider så bliver han ked af det og vil hjem. En anden gang: 4 drenge leger sammen og min søn spørger den ene om han må låne et stykke legetøj, og det svarer den anden dreng nej til, hvilket resulterer i at min søn bliver ked af det og vil hjem.

Vi har snakket en del om dette og jeg har forklaret at jeg godt kan forstå at han bliver lidt ...

Annonce

... ked af det hvis han får et nej, men at han også meget ofte siger nej til sin lillebror hvis han spørger om han må låne noget af hans. Det kan han godt se når jeg siger det også siger han at han vil sige undskyld til drengene næste dag fordi at han bare gik.
Men jeg bliver lidt bekymret for ham og jeg vil gerne styrke ham. Vi fortæller ham ofte hvor god og dejlig han og hvor speciel han er. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om dette har med hans selvværd at gøre.

Der er har i øvrigt været 3 episoder hvor at han har drillet andre børn i skolen med en anden dreng. De har så fået pause fra at lege sammen i skolen. Drillerierne har bestået i at tage noget fra en anden som de har gemt væk. Min søn har alle 3 gange været ked af det og beklaget og sagt undskyld til børnene og lovet at han ikke vil gøre det igen.

Hænger disse ting mon sammen og hvad kan vi gøre for at styrke ham. Vi har snakket en del om mobning herhjemme og hvad det gør ved børn samt hvad det vil sige at være en god ven.

Takker for dit svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor