Farsyg dreng

18. januar 2018

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Farsyg dreng

Hej Helen.

Først og fremmest, tak for din geniale brevkasse, og dine fantastiske bøger - de har hjulpet mig gennem meget.

Min dreng Julian er 15 måneder. Han er en rigtig glad dreng, med krudt i røven, han trives bare rigtig godt.

Jeg gik hjemme med ham i et helt år, det var mig der havde barslen, da min mand er selvstændig, og ikke havde muligheden for barsel på daværende tidspunkt.
Det betød også at Julian ikke havde særlig meget tid sammen med sin far. Nu er der meget mere ro på og min mand er meget mere hjemme, så Julian og hans far tilbringer meget tid sammen, hvilket jo er rigtig dejligt.

MEN - Julian er blevet voldsomt far syg, ja jeg mener at det er ekstremt. Det startede da vi sidste år skulle på ferie, der ville han kun have sin far - og der tænkte jeg, at det nok var helt normalt, da han ikke var vant til at have sin far så meget hos sig. Og jeg er samtidig godt klar over at børn får de her perioder.

Men nu er det 5 måneder siden, og Julian er stadig ekstrem far syg. Det er så slemt, at når både min mand og jeg er hjemme, så kan jeg ikke engang røre Julian. Jeg kan kun skifte ham når min mand er lige ved siden af ham, hvis jeg sidder og spiser sammen med Julian, og min mand går i bad eller kommer hjem, så kan jeg ligeså godt opgive, at få mad i ham. Hvis han skal trøstes, så er det også kun min mand ...

Annonce

... der duer. Hvis jeg skal give ham overtøj på, flipper han helt ud, men min mand kan sagtens gøre det uden problemer.

Der er ingen tvivl om, at det er mig, der sætter de fleste grænser derhjemme, og jeg tager mig som regel også af de fleste praktiske ting, såsom mad, tandbørstning, skiftning, tøjskifte og så bringer og henter jeg ham for det meste fra vuggestuen. Hvor min mand altid har badetimen sammen med ham. og så putter vi ham skiftevis.
Jeg har foreslået min mand, om ikke vi kan deles mere om de praktiske ting, for ofte føler jeg mig som "bussemanden".

Julian krammer og kysser sin far rigtig meget, og det er jo fantastisk, men mig gider han bare ikke, som i virkelig ikke..

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre..
Jeg føler mig som den værste mor, jeg tvivler på om han elsker mig, og jeg får ofte voldsomme græde ture, bare af frustrationer..

Min mand siger, at det måske er fordi min lunte er kort i forhold til hans - men min mand forstår bare ikke, at faste rutiner er godt for Julian, og så skal vi jo også sætte nogle grænser. det tænker jeg ikke er skidt for ham - han skal jo lærer hvad han må, og hvad han ikke må.

Jeg håber du kan hjælpe mig Helen..

Jeg er bare så magtesløs..

Men Helen, er det her normalt - kan sådan nogle perioder godt varer så længe? eller er der noget jeg gør forkert?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig