Skal han blive siddende ved bordet?

29. december 2017

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Skal han blive siddende ved bordet?

Hej Helen,

Min søn på 20 måneder har altid haft en god appetit og sidder pænt ved bordet, men de sidste par måneder, har han godt nok ikke spist ret meget. Sådan er det vel op og ned. Når han er færdig, siger han tak for mad, får vasket hænder og kommer ned fra bordet. Så går han hen og leger, mens min kæreste og jeg spiser færdig og mange gange sidder og snakker lidt. Nogle gange kommer han hen og vil have mig med ned på gulvet og lege eller vil have os hen i sofaen og se fjernsyn. Han accepterer altid når vi siger: "jeg spiser lige skat, du må vente". Det fungerer for os og jeg synes det er dejligt at se, hvordan han selv leger og fordyber sig, hvad ...

Annonce

... enten han kører rundt på sin scooter eller leger med lego. Han er dog lidt på det sidste mere opmærksomhedskrævende fordi han rigtig gerne vil se fjernsyn, når han har spist, men han accepterer efter lidt tid at det skal han ikke.

Nå vores dilemma går på, at når vi en sjælden gang i mellem er ude at spise eller hos familie, som her over julen, bliver vi mødt med "skal han ikke holde bordskik?". hmm... Skal han det?

Jeg tænker at det skal han måske mere, når han bliver ældre, men vi ser ikke rigtig formålet med det, men jeg er i tvivl om, om vi gør os selv og ham en bjørnetjeneste?

Hvad tænker du om bordskik som 20 måneder?

Venligst
Vædderens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.