Brev:
Skal han blive siddende ved bordet?
29. december 2017
Alder:
20 mdr.
Skal han blive siddende ved bordet?
Hej Helen,
Min søn på 20 måneder har altid haft en god appetit og sidder pænt ved bordet, men de sidste par måneder, har han godt nok ikke spist ret meget. Sådan er det vel op og ned. Når han er færdig, siger han tak for mad, får vasket hænder og kommer ned fra bordet. Så går han hen og leger, mens min kæreste og jeg spiser færdig og mange gange sidder og snakker lidt. Nogle gange kommer han hen og vil have mig med ned på gulvet og lege eller vil have os hen i sofaen og se fjernsyn. Han accepterer altid når vi siger: "jeg spiser lige skat, du må vente". Det fungerer for os og jeg synes det er dejligt at se, hvordan han selv leger og fordyber sig, hvad enten han kører rundt på sin scooter eller leger med lego. Han er dog lidt på det sidste mere opmærksomhedskrævende fordi han rigtig gerne vil se fjernsyn, når han har spist, men han accepterer efter lidt tid at det skal han ikke.
Nå vores dilemma går på, at når vi en sjælden gang i mellem er ude at spise eller hos familie, som her over julen, bliver vi mødt med "skal han ikke holde bordskik?". hmm... Skal han det?
Jeg tænker at det skal han måske mere, når han bliver ældre, men vi ser ikke rigtig formålet med det, men jeg er i tvivl om, om vi gør os selv og ham en bjørnetjeneste?
Hvad tænker du om bordskik som 20 måneder?
Venligst
Vædderens mor