Sidde ved bordet til måltider

9. oktober 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Sidde ved bordet til måltider

Kære Helen

Tak for dit svar ang. Opstart i den ny dagpleje. Det var meget brugbart. Et kort oprids: VI er flyttet for 2 måneder siden og han er lige skiftet dagpleje.

Mit emne denne gang handler om at vores dreng har svært ved at sidde ved bordet herhjemme under måltiderne. Det handler mest om aftensmaden.

Selvom han er sulten mister han hurtigt interessen for maden og vil hellere ned og lege. Han sidder på en trip trap stol, som han selv kan kravle op og ned af. Vi har valgt at lukke døren af til hans legeværelse, mens vi spiser, da legeværelset er så nyt og spændende at han ikke kan lade det være. Han får til stor fornøjelse lov til at lukke døren derind til men det har afstedkommet, at han når ...

Annonce

... vi sidder og spiser vil rundt og lukke alle dørene i huset.

Vi er så småt begyndt at forlange at han bliver siddende og spiser. Dog ikke hele måltidet igennem, han har fået nogle pauser, hvorefter han skal komme tilbage til bordet men han får sjældent spist særlig meget.

Vi går begge meget op i ikke at lade det fylde for meget og at måltidet skal være en hyggelig tid og at fokus ikke skal være for meget på maden. MEN :)

Hvor meget kan forlange at en 2 årig skal sidde med ved bordet og hvor længe ad gangen?
Har du nogle gode fif til at gøre det nemmere?

Henne i dagplejen sidder han fint med bordet og spiser godt i løbet af dagen.

De bedste hilsner

Mor til den yderst selvstændige 2 årige:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig