Vil bæres ret ofte

5. oktober 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vil bæres ret ofte

Hej Helen

Vores søn som snart er 15 mdr, vil gerne bæres ofte. Især når jeg henter ham i vuggestuen så skal jeg bære ham fra når han ser mig og ind til garderoben her vil han ikke have at vi sætter os ned og får sko og jakke på det skal helst foregå mens jeg står op. Også skal han bæres hele vejen ud til bilen. Nogle gange snakker jeg med pædagogerne med ham på armen også er der pludselig gået 20 minutter med ham på armen også kan jeg virkelig mærke at jeg får ondt i ...

Annonce

... ryggen og armen.

Der vil selvfølgelig være dage hvor han har mere behov for det, men jeg syntes det er ret ofte.

En af pædagogerne forslå mig at stille ham ned ved lågen og evt. holde i hånd og gå ind til vuggestuen og det fungerede fint imorges. Men jeg ved så ikke om han vil gå når jeg henter ham senere. Han kaster sig generelt på gulvet og brokker sig når jeg beder ham om at gå selv.

Har du nogle råd til hvordan jeg får ham til at gå mere på sine ben?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor