Brev:
Sikkerhed i hjemmet og i haven
4. juli 2017
Alder:
2 år, 1 mdr.
Sikkerhed i hjemmet og i haven
Hej Helen!
Min lille familie og jeg er lige flyttet i hus. Vi har en meget stor hjørnesofa, som desværre ikke passer så godt ind i vores nye stue. Den kan pga. vinduer og radiatorer ikke komme til at stå i et hjørne. Det betyder, at halvdelen af sofaen kommer til at stå frit ud i stuen. Min søn plejer at kravle på ryglænet, som er rimelig bredt, men gør han det nu, vil han helt sikkert falde ned på gulve, og der er ihvertfald en meter ned. Desuden står der en radiator med en marmorplade på, som han kan falde lige ned i. Min mand mener, at vi sagtens kan lære ham, at han ikke må kravle der mere, men jeg har det så dårligt med det. Jeg er så bange for at han falder ned og kommer alvorligt til skade. Sker det vil jeg aldrig tilgive at jeg ikke lyttede til min mavefornemmelse.
Min mand mener, at jeg er hysterisk og at mine følelser bare løber af med mig. Desuden venter vi en lille pige, som kommer om ca 8 uger. Vi kommer til at skulle igennem det samme med hende, når hun begynder at kravle i møblerne.
Et andet uenighedspunkt er vores forhave. Der er fri adgang til forhaven og der er hverken hæk eller hegn, men kun små buske, som min søn (og senere vores datter) nemt kan gå over. Min mand mener, at vi kan lære vores børn, at de ikke må gå ud på vejen, jeg er igen ikke enig og vil have et hegn op.
De her uenigheder og bekymringer gør at jeg har vildt svært ved at nyde vores flytning, og jeg er vildt frustreret. Håber du kan hjælpe mig. Er jeg hysterisk eller bare helt fornuftig og omsorgsfuld ?
Med venlig hilsen
En frustreret mor