Brev:
Opdragelse - hvornår og på hvilke punkter
8. maj 2017
Alder:
15 mdr.
Opdragelse - hvornår og på hvilke punkter
Hej Helen.
Jeg vil gerne høre dig, hvornår og på hvilke punkter man kan begynde at opdrage på børn?
Min søn vil herhjemme meget gerne lege med sin vand/mælk – han putter mad ned i vandet, rører det rundt med gaflen og spiser det måske igen. Han griner bare af os, når vi siger nej. Det samme gælder, når han eks. begynder at pille ved en stikkontakt eller lignende, hvor han får et nej meget prompte. Han reagerer altid bare med at grine og ofte fortsætte aktiviteten.
Det skal dog siges, at det er sjældent, at han får et nej – vi gør meget ud af ikke at få en hverdag fyldt med en masse nej’er, men i stedet få ledt hans opmærksom overpå noget andet. Men når det kommer til noget, der kan være farligt for ham, så siger vi nej meget tydeligt, hvilket han tidligere har rettet sig efter.
Venlig hilsen
L.