Brev:
Empati - 3 år, 8 mdr.
28. april 2017
Alder:
3 år, 8 mdr.
Empati - 3 år, 8 mdr.
Hej Helen.
Vi øver lidt empati herhjemme. En af de øvelser vi laver er at prøve at lave forskellige ansigter (glad, sur, ked osv) Min søn vil gerne prøve alle ansigterne indtil vi når til ked af det. Så begynder han at grine. Jeg spørger ham hvorfor han griner og han sagde den ene gang at det er fordi han får ondt i maven, når han skal være ked af det (hvilket jeg tænker er en meget naturlig ting at få) og andre gange siger han at det er fordi han aldrig er ked af det osv.
Generelt gider han dog ikke rigtigt snakke om de her følelser.
Så jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg skal gøre. Generelt er han en glad og aktiv dreng, som dog også sagtens kan være ked af det og får lov at være ked af det.
Med venlig hilsen
Laila