Brev:
Acceptere et nej
27. februar 2017
Alder:
2 år, 9 mdr.
Acceptere et nej
Hej Helen
Ang. Vores datter på 2 år 9 mdr.
Hun har stadig meget svært ved at acceptere et nej, hun bliver så sur at hun bare ligger sig ned på gulvet og sparker og skriger. Jeg forklarer hvorfor hun for et nej, men går fuldstændig i selvsving, jeg følger hende ind på hendes værelse hvor hun kan være sur og skrige, nogen gange stopper hun selv med at skrige og kommer ud efter 5-10 min hvor hun er en helt anden pige, hun vil som regel have et kram også forklarer jeg igen hvorfor hun har fået et nej også kan hun godt accepterer det og begynder straks at lege og er glad, andre gange stopper hun ikke med at græde og jeg går så ind til hende hvor hun straks stopper med at græde og kommer løbene for at få et kram og derefter går ud og leger igen (som om intet er hændt).
Det er jo også rart, men ville jo helst undgå at skulle sende hende ind på sit værelse.
Nogen gode råd?
På forhånd tak