Acceptere et nej

27. februar 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Acceptere et nej

Hej Helen

Ang. Vores datter på 2 år 9 mdr.

Hun har stadig meget svært ved at acceptere et nej, hun bliver så sur at hun bare ligger sig ned på gulvet og sparker og skriger. Jeg forklarer hvorfor hun for et nej, men går fuldstændig i selvsving, jeg følger hende ind på hendes værelse hvor hun kan være sur og skrige, nogen gange stopper hun selv med at skrige og kommer ud efter 5-10 min hvor hun er en helt anden pige, hun vil som regel have et ...

Annonce

... kram også forklarer jeg igen hvorfor hun har fået et nej også kan hun godt accepterer det og begynder straks at lege og er glad, andre gange stopper hun ikke med at græde og jeg går så ind til hende hvor hun straks stopper med at græde og kommer løbene for at få et kram og derefter går ud og leger igen (som om intet er hændt).

Det er jo også rart, men ville jo helst undgå at skulle sende hende ind på sit værelse.

Nogen gode råd?

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor