Hvordan siger man nej til baby

26. februar 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hvordan siger man nej til baby

Hej Helen

Hvordan siger man nej til en baby på 10 måneder?

Vi har flere gange haft venner på besøg og jeg stiller lidt kage og kaffe på sofa bordet, men vores søn bliver ved med at kravle op af bordet så han står op også hiver han fat i alt der står på bordet. Hvordan opdrager jeg ham til at han ikke må tage de ting der står på bordet. Jeg er klar over at han stadig er meget lille så det er begrænset hvad jeg kan gøre. Men jeg vil stadig gerne gøre det rigtigt og vil derfor høre dig ad.

Derudover bliver han rigtig ...

Annonce

... ked af det når han høre os sige "Nej", hvorfor gør han det? Har vi gjort noget forkert?

Han er også i køkkenet hvergang jeg er i køkkenet, her tager han fat i alle skaber og prøver at åbne dem, hvordan skal jeg reagere her? Må han godt udforske køkkenet mens jeg står der og holder øje så han ikke kommer til skade?

Hvordan opdrager jeg ham bedst muligt til at forstå et nej? Skal jeg tage ham væk hver gang eller sige "nej det må man ikke" mens han stadig tager fat i tingene, eller er der andre bedre metoder?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder