Brev:
Hvordan siger man nej til baby
26. februar 2017
Alder:
10 mdr.
Hvordan siger man nej til baby
Hej Helen
Hvordan siger man nej til en baby på 10 måneder?
Vi har flere gange haft venner på besøg og jeg stiller lidt kage og kaffe på sofa bordet, men vores søn bliver ved med at kravle op af bordet så han står op også hiver han fat i alt der står på bordet. Hvordan opdrager jeg ham til at han ikke må tage de ting der står på bordet. Jeg er klar over at han stadig er meget lille så det er begrænset hvad jeg kan gøre. Men jeg vil stadig gerne gøre det rigtigt og vil derfor høre dig ad.
Derudover bliver han rigtig ked af det når han høre os sige "Nej", hvorfor gør han det? Har vi gjort noget forkert?
Han er også i køkkenet hvergang jeg er i køkkenet, her tager han fat i alle skaber og prøver at åbne dem, hvordan skal jeg reagere her? Må han godt udforske køkkenet mens jeg står der og holder øje så han ikke kommer til skade?
Hvordan opdrager jeg ham bedst muligt til at forstå et nej? Skal jeg tage ham væk hver gang eller sige "nej det må man ikke" mens han stadig tager fat i tingene, eller er der andre bedre metoder?
Hilsen