Opdragelse og mad - 12 mdr.

26. februar 2017

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Opdragelse og mad - 12 mdr.

Hej Helen

Min søn bliver 1 år her den 9 marts. Han er virkelig en livlig fyr og en meget bestemt (hidsig) herre. I sær på de tidspunkter på dagen hvor har er lidt træt kan han virkelig blive sur/ ked af det. Hvis han ikke lige får sin vilje så ligger han sig på gulvet og græder (sådan hysterisk gråd) eller hvis han er i vores arme og vi sætter ham ned eller han ikke lige må komme der hen han vil så kaster han sig bagover og græder.

Vi er her i tvivl om hvordan vi takler det bedst muligt og hvor meget han endeligt forstår?

Hvad kan man forvente af en 1 årig i forhold til opdragelse ?

Når vi spiser aftensmad vil han meget gerne selv og det får en lov til. Vi har valgt at være meget rolige omkring at der ryger en del på gulvet. Men vi er lidt i tvivl om hvor grænsen skal gå og hvor meget han skal have lov til at spise/ lege ved bordet?

Det var lige en masse spørgsmål omkring opdragelse nu har jeg lige et omkring mad.

Han spiser morgenmad ved en halv 7-7 tiden.

Så får han lidt frugt og måske lidt brød ved en 9 tiden når han har sovet formiddags lur.

Så spiser han middagsmad kl 11

kl 12 får han en flaske (120 ml) inden middagslur - den her ...

Annonce

... flaske er vi ved at prøve at få væk.

Når han så vågner fra middags lur får han lidt snack (bolle, frugt, bananpandekage eller lignede)

Når vi laver aftensmad sidder han tit i sin højstol og kigger med og smager på de forskellige grønsager.

Kl 17.30-18.00 aftensmad

Når han så har fået hans aftens bad kl halv 7 får han aftengrød ved en 19 tiden.

Kl 19.15 får en han flaske (180 ml) og så i seng. (denne flaske har vi for en uge siden sat ned til 180 ml fra 210 ml)

Hvad tænker du med antal og mængde af mad ?

Han har i lang tid sovet meget dårligt om natten grundet sygdom- dræn- drømme osv. vi synes det er blevet bedre her den sidste uges tid men han vågner stadig nogle gange om natten hvor han lige skal ligges til rette og have sin sut og så plejer han først på natten at komme over til os hvor han fint sover videre til det bliver morgen (her nusser vi han på ryggen og lignede hvis han mosler eller græder i søvne)

Vi kom bare til at snakke om, om det måske er fordi han får for meget mad lige inden han skal sove og at han så måske har ondt i maven? Hvad er dine tanker?

Håber du kan finde rundet i mine/vores tanker :D

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg