Brev:
Opdragelse og mad - 12 mdr.
26. februar 2017
Alder:
12 mdr.
Opdragelse og mad - 12 mdr.
Hej Helen
Min søn bliver 1 år her den 9 marts. Han er virkelig en livlig fyr og en meget bestemt (hidsig) herre. I sær på de tidspunkter på dagen hvor har er lidt træt kan han virkelig blive sur/ ked af det. Hvis han ikke lige får sin vilje så ligger han sig på gulvet og græder (sådan hysterisk gråd) eller hvis han er i vores arme og vi sætter ham ned eller han ikke lige må komme der hen han vil så kaster han sig bagover og græder.
Vi er her i tvivl om hvordan vi takler det bedst muligt og hvor meget han endeligt forstår?
Hvad kan man forvente af en 1 årig i forhold til opdragelse ?
Når vi spiser aftensmad vil han meget gerne selv og det får en lov til. Vi har valgt at være meget rolige omkring at der ryger en del på gulvet. Men vi er lidt i tvivl om hvor grænsen skal gå og hvor meget han skal have lov til at spise/ lege ved bordet?
Det var lige en masse spørgsmål omkring opdragelse nu har jeg lige et omkring mad.
Han spiser morgenmad ved en halv 7-7 tiden.
Så får han lidt frugt og måske lidt brød ved en 9 tiden når han har sovet formiddags lur.
Så spiser han middagsmad kl 11
kl 12 får han en flaske (120 ml) inden middagslur - den her flaske er vi ved at prøve at få væk.
Når han så vågner fra middags lur får han lidt snack (bolle, frugt, bananpandekage eller lignede)
Når vi laver aftensmad sidder han tit i sin højstol og kigger med og smager på de forskellige grønsager.
Kl 17.30-18.00 aftensmad
Når han så har fået hans aftens bad kl halv 7 får han aftengrød ved en 19 tiden.
Kl 19.15 får en han flaske (180 ml) og så i seng. (denne flaske har vi for en uge siden sat ned til 180 ml fra 210 ml)
Hvad tænker du med antal og mængde af mad ?
Han har i lang tid sovet meget dårligt om natten grundet sygdom- dræn- drømme osv. vi synes det er blevet bedre her den sidste uges tid men han vågner stadig nogle gange om natten hvor han lige skal ligges til rette og have sin sut og så plejer han først på natten at komme over til os hvor han fint sover videre til det bliver morgen (her nusser vi han på ryggen og lignede hvis han mosler eller græder i søvne)
Vi kom bare til at snakke om, om det måske er fordi han får for meget mad lige inden han skal sove og at han så måske har ondt i maven? Hvad er dine tanker?
Håber du kan finde rundet i mine/vores tanker :D
Med venlig hilsen
Rikke