Brev:
Reaktion på lillesøster
3. februar 2017
Alder:
3 år
Reaktion på lillesøster
Kære Helen.
Først vil jeg sige dit tak for din dejlige brevkasse og tak for dit svar på mit tidligere brev:-)
Jeg skriver nu vedrørende min søn der lige er blevet 3 år og storebror for 14 dage siden.
Lige til at starte med var alt fint og sønnike syntes at søster var så sød og spændende. Det er hun indimellem stadig, men han er begyndt at blive meget voldsom. Både overfor os, særligt mor der sidder meget med lillesøster, men han er begyndt at slå sin lillesøster den sidste uges tid. Han siger at han vil skyde hende og kan finde på nærmest at gå til angreb på hende, hvilket bekymrer os meget!
Jeg har kun været alene med dem begge nogle få gange og det har været voldsomt stressende at have et skrigende spædbarn og en ulykkelig grædende dreng der bare vil give søster en på skrinet hver andet øjeblik. så pt tør jeg simpelthen ikke være alene med dem mere end en halv times tid.
Han er også begyndt at tisse og lave prut i bukserne, selvom han har smidt bleen, ikke hver gang men det kan godt ske op til tre gange i døgnet.
Vi har fuld forståelse for at det selvfølgelig er en kæmpe omvæltning i hans liv, og han sikkert er usikker og bange på vores kærlighed og hans plads i den nye konstellation. Vi prøver alt vi kan at møde ham og rumme hans voldsomme følelser, selvom det kan være svært indimellem.
Spørgsmået er så hvordan vi bedst kan hjælpe ham til at lande bedst muligt i alt det her nye og hvor lang tid går der "normalt" før de større søskende vænner sig til en lille ny i familien ?
På forhånd tal for svar :-)
Med venlig hilsen
AK