Brev:
Morsyge tvillinger og nattesøvn
13. december 2016
Alder:
12 mdr.
Morsyge tvillinger og nattesøvn
Hej Helen
Mine tvillinger som er født 30.11.15, startede i vuggestue 1.11.16.
Lige siden har vi været ramt af forkølelse, mellemørebetændelse, øjenbetændelse, feber, opkast ja og nu tandfrembrud som tager hårdt på min søn. Det har været meget op af bakke.
William er utrolig glad for vuggestuen, Mollie derimod er slet ikke glad for at være der. Hun græder meget dernede og vil faktisk kun være på arm.
Alt det tilsammen gør så at de bare er rigtige kede af det fra jeg henter dem ved 15.00 tiden i vuggestue, til de bliver puttet om aftenen. Jeg prøver at sætte mig på gulvet så snart vi kommer hjem, så de begge kan putte og sidde hos mig.
De har aldrig kunne falde i søvn selv, og jeg må indrømme at jeg ikke har haft overskud til at "tage kampen" med dem. Så de bliver altså vugget i vores arme, det har været den hurtigste løsning, så jeg har kunne tage mig af storebror også.
Om natten ligger de på en madras ved siden af mig. Og efter vuggestue start har de sovet så elendigt, de finder KUN ro ved at sove så de kan mærke mig. Kan mærke at de har et kæmpe behov for tryghed og nærhed og vil bare gerne give dem alt det de har brug for.
Hvor langtid kan man forvente sådan en fase vare?
De er så morsyge hele døgnet rundt, at jeg nu kan mærke at jeg er ved at være udkørt. Jeg har stort set ikke sovet siden de startede i vuggestue.
Kan jeg gøre noget for at afhjælpe deres kæmpe behov for mig?
Det er blevet så slemt så de begge bliver så kede af det om aftenen, hvis det er deres far der putter dem. De græder og græder til de næsten ikke kan trække vejret. Det kan mit hjerte ikke holde til, så det ender altid med at jeg må ligge mig i vores seng med en på hver side, og så falder de i søvn.
Kan vi gøre noget, så ikke det kun er mig der "dur"? Jeg har jo kun 2 arme, men 3 børn
Med venlig hilsen
en træt mor til 3 dejlige børn.