Søskende af forskelligt køn

19. november 2016

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Søskende af forskelligt køn

Kære Helen

Opdatering siden mit sidste brev. Vi valgte at beholde barnet, da jeg ikke kunne leve med tanken om abort, og har efterfølgende fået diagosticeret en depression, går nu i psykologbehandling, og kan mærke jeg er begyndt at få det meget bedre. Min mand og jeg fik i torsdag den glædelig nyhed, at vi venter en lille pige til april, og jeg glæder mig rigtig meget til at møde hende.

Vi har i forvejen vores skønne dreng op snart 3 år, der starter i børnehave om 2 uger.

Det, at vi har fået afvide at vi venter en lille pige har sat nogle tanker igang hos mig i forhold til, om der er nogle ting man skal være ekstra opmærksom på, forhold til det med, at have 2 børn af forskelligt køn, og hvordan jeg kan forsøge at bidrage til at skabe en god søskenderelation mellem dem, som måske ikke kommer så let, som ved 2 af samme køn?

Min ...

Annonce

... psykologbehandling har nemlig åbnet mine øjne for, at meget af min angst bunder i dårligt selvværd, og det at jeg ikke føler jeg gør det godt nok både hvad angår job og morrollen, noget der ligger helt tilbage fra min opvækst.

Søskenderelationene i min familie har heller ikke den bedste historisk med en mor der ikke snakker med sin søster og mig, der ikke har kontakt med min storebror og hans familie, som jeg dog savner rigtig meget på trods af vores store forskellighed i personligheder.

Da jeg gerne vil forsøge, at bryde denne cirkel af dårlige søskenderelationer vil jeg derfor gerne høre dig, hvad jeg som mor til 2 af forskelligt køn, og med en aldersforskel på 3 år kan gøre, for at forsøge, at fordre en god søskenderelation, også hvis de viser sig, at være meget forskellige rent personlighedsmæssigt?

Med venlig hilsen
Snart mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder