Brev:
Søskende af forskelligt køn
19. november 2016
Alder:
2 år, 10 mdr.
Søskende af forskelligt køn
Kære Helen
Opdatering siden mit sidste brev. Vi valgte at beholde barnet, da jeg ikke kunne leve med tanken om abort, og har efterfølgende fået diagosticeret en depression, går nu i psykologbehandling, og kan mærke jeg er begyndt at få det meget bedre. Min mand og jeg fik i torsdag den glædelig nyhed, at vi venter en lille pige til april, og jeg glæder mig rigtig meget til at møde hende.
Vi har i forvejen vores skønne dreng op snart 3 år, der starter i børnehave om 2 uger.
Det, at vi har fået afvide at vi venter en lille pige har sat nogle tanker igang hos mig i forhold til, om der er nogle ting man skal være ekstra opmærksom på, forhold til det med, at have 2 børn af forskelligt køn, og hvordan jeg kan forsøge at bidrage til at skabe en god søskenderelation mellem dem, som måske ikke kommer så let, som ved 2 af samme køn?
Min psykologbehandling har nemlig åbnet mine øjne for, at meget af min angst bunder i dårligt selvværd, og det at jeg ikke føler jeg gør det godt nok både hvad angår job og morrollen, noget der ligger helt tilbage fra min opvækst.
Søskenderelationene i min familie har heller ikke den bedste historisk med en mor der ikke snakker med sin søster og mig, der ikke har kontakt med min storebror og hans familie, som jeg dog savner rigtig meget på trods af vores store forskellighed i personligheder.
Da jeg gerne vil forsøge, at bryde denne cirkel af dårlige søskenderelationer vil jeg derfor gerne høre dig, hvad jeg som mor til 2 af forskelligt køn, og med en aldersforskel på 3 år kan gøre, for at forsøge, at fordre en god søskenderelation, også hvis de viser sig, at være meget forskellige rent personlighedsmæssigt?
Med venlig hilsen
Snart mor til 2