Forberedelse på at jeg skal gå/sige på gensyn

17. oktober 2016

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Forberedelse på at jeg skal gå/sige på gensyn

Kære Helen,

Min datter er 13 måneder og jeg er netop startet på arbejde igen. Den første måned skal min datter være hos sin mormor inden hun starter op i institution.

Når jeg skal aflevere hende forbereder jeg hende på at jeg skal gå ved at jeg om morgenen hjemmefra siger forskellige sætninger som; Nu skal du op til mormor mens mor er på arbejde', 'når vi kommer op til mormor bliver jeg der lidt, så går jeg, og kommer hjem til dig senere'.

Hvad er dine tanker omkring dette? Mit ønske er at forberede hende, også med tanke på senere hen, at dette giver ...

Annonce

... hende nogle rammer. Min kæreste og jeg har dog forskellige syn, hvor han syntes jeg starter for lang tid før jeg går, og at hun kan blive ked af det længe før jeg skal ud af døren.

Hvor meget forstår hun nu? Og er der en bedre måde at forberede hende på.

Når jeg skal gå, hvordan er den bedste måde at sige 'farvel' på? Jeg er på ingen måde tilhænger af at gå, hvis hun er meget ked af det, eller opstille 'happy face' hvis hun er ked af det. Her tænker jeg på, når hun starter op i vuggestue.

Hvor meget forstår hun her?

Tak for svar :)

Kærlig hilsen
Anette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder