Farvel til sutten - 3 år, 2 mdr.

13. september 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Farvel til sutten - 3 år, 2 mdr.

Kære Helen

Vi vil rigtig gerne hjælpe vores store pige af med sutten. Hun bruger den (stort set) ikke i børnehaven, men hun vil meget gerne have den om eftermiddagen og om aftenen hjemme. Her er det helt tydeligt, at hun slapper godt af med den.

Men vi synes, hun er for stor til den, og hun taler meget med den i munden. Og selvom hun taler rigtig flot, og vi sagtens forstå hende, er det lidt irriterende, at hun taler "igennem" sutten.

Vores udfordring er, at hun blev storesøster for bare fem uger siden. Og selvom hun har tacklet det hele utrolig ...

Annonce

... flot og elsker sin lillebror, kan vi godt mærke, at det er en svær tid for hende. Hun kan især blive frustreret over, at jeg ikke altid kan putte hende og lege, som vi plejer (hvis jeg ammer).

Hun bliver også ind imellem meget ked af det uden grund. Og vi kan tydeligt mærke, at det er hele situationen, der er svær.

Så nu vil vi høre dig, om det er et dårligt tidspunkt at påbegynde sutte-afvænning?
Hvornår tror du, det vil passe at gå igang? Vil det være for hårdt for hende med alt det nye oveni?

På forhånd mange tak.

Kærlig hilsen
skattepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder