Brev:
Farvel til sutten - 3 år, 2 mdr.
13. september 2016
Alder:
3 år, 2 mdr.
Farvel til sutten - 3 år, 2 mdr.
Kære Helen
Vi vil rigtig gerne hjælpe vores store pige af med sutten. Hun bruger den (stort set) ikke i børnehaven, men hun vil meget gerne have den om eftermiddagen og om aftenen hjemme. Her er det helt tydeligt, at hun slapper godt af med den.
Men vi synes, hun er for stor til den, og hun taler meget med den i munden. Og selvom hun taler rigtig flot, og vi sagtens forstå hende, er det lidt irriterende, at hun taler "igennem" sutten.
Vores udfordring er, at hun blev storesøster for bare fem uger siden. Og selvom hun har tacklet det hele utrolig flot og elsker sin lillebror, kan vi godt mærke, at det er en svær tid for hende. Hun kan især blive frustreret over, at jeg ikke altid kan putte hende og lege, som vi plejer (hvis jeg ammer).
Hun bliver også ind imellem meget ked af det uden grund. Og vi kan tydeligt mærke, at det er hele situationen, der er svær.
Så nu vil vi høre dig, om det er et dårligt tidspunkt at påbegynde sutte-afvænning?
Hvornår tror du, det vil passe at gå igang? Vil det være for hårdt for hende med alt det nye oveni?
På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
skattepigens mor