Brev:
Når tre bliver til fire
3. august 2016
Alder:
19 mdr.
Når tre bliver til fire
Kære Helen.
Jeg skriver til dig for at få nogle gode fif og erfaringer om når en familie på 3 bliver til en familie på 4 :-)
Min søn er 19 måneder, og jeg er gravid med nummer 2, med termin i slut november. Storebror vil altså være knap 2 år når baby 2 melder sin ankomst. Min mand og jeg vil selvsagt gerne gøre oplevelsen af at få en bror eller søster så positiv som overhovedet muligt for vores lille gut, som er en glad og følsom dreng, der er meget glad for tid med mor, og for opmærksomhed, kys og kram generelt, hvilket vi selvfølgelig vil have fokus på stadig at give ham. Vi har selv snakket om at lave nogle ting som det stadig er ham og mor der laver alene, og at der så kan være andre ting som ham og far laver alene (hvilket fx er bad lige nu).
Vi er ved at få bygget nogle gode rutiner op som gentager sig hver dag, og som passende kunne have elementer hvor ham og mor hygger uden baby.
Vi har søgt efter gode tips på nettet og i bøger, men finder oftest cases hvor den store er lidt ældre og derved har mere sprog, er vant til at omgås yngre børn osv. Vi er meget i tvivl om hvad han kan og ikke kan (forstå) om 3,5 måneder når han er knap 23 måneder. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre dig om du har fif til de børn der ligger tæt på hinanden, gerne helt lavpraktiske ting vi kan have opmærksomhed på og/eller gøre.
Glæder mig til at høre fra dig!
Med venlig hilsen
H