Når noget er okay nogle gange, men ikke andre

1. august 2016

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Når noget er okay nogle gange, men ikke andre

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål angående håndtering af vores dejlige søn som snart er 15 måneder. Hvor konsekvent skal man være i sin håndtering af ham?

Han er meget nysgerrig og aktiv og nogle gange får han f.eks. lov til at tømme et køkkenskab eller rulle en rulle toiletpapir op. Både fordi det er spændende for ham at udforske noget nyt og fordi man som forældre kan bruge det som en aktivitet mens man ...

Annonce

... f.eks. laver mad eller skal andet han endnu ikke kan være med til.

Andre gange får han ikke lov til disse ting fordi de kan kræve at man er sammen med ham så der f.eks. ikke pludselig er mel i hele køkkenet.

Forvirrer det bare at gøre sådan eller kan børn i hans alder godt lære at noget er ok nogle gange, men ikke andre? Har du gode råd til hvordan man kan håndtere det?

De bedste hilsner
Tumlingens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin