Brev:
Når noget er okay nogle gange, men ikke andre
1. august 2016
Alder:
15 mdr.
Når noget er okay nogle gange, men ikke andre
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål angående håndtering af vores dejlige søn som snart er 15 måneder. Hvor konsekvent skal man være i sin håndtering af ham?
Han er meget nysgerrig og aktiv og nogle gange får han f.eks. lov til at tømme et køkkenskab eller rulle en rulle toiletpapir op. Både fordi det er spændende for ham at udforske noget nyt og fordi man som forældre kan bruge det som en aktivitet mens man f.eks. laver mad eller skal andet han endnu ikke kan være med til.
Andre gange får han ikke lov til disse ting fordi de kan kræve at man er sammen med ham så der f.eks. ikke pludselig er mel i hele køkkenet.
Forvirrer det bare at gøre sådan eller kan børn i hans alder godt lære at noget er ok nogle gange, men ikke andre? Har du gode råd til hvordan man kan håndtere det?
De bedste hilsner
Tumlingens mor