Brev:
Når man bliver storebror
27. maj 2016
Alder:
14 mdr.
Når man bliver storebror
Hej Helen.
Elliot er netop blevet 14 måneder og selvom han er en lille fyr så bliver han snart storebror. Mor har termin om 3 dage.
Vi vil rigtig gerne høre, hvad vi kan gøre for at sikre en god start med to små børn i huset. Elliot er som vi har beskrevet tidligere inde i en periode, hvor han kaster sig rundt og bliver hidsig, når noget går ham imod, men han er også en glad dreng, der nusser katten og er dygtig til at lege selv.
Vi har talt meget om, at der skal være god tid til dem begge og han skal have lov til at komme og nusse lillebror osv. Men det er jo vores hjemmestrikket ide om, hvordan vi gør det rart for dem begge. Vi vil nødigt at Elliot føler sig overset eller at lillebror gør men vi vil heller ikke at Elliot skal være vores lille hjælper, som for at blive inddraget skal tage ansvar og hente stofble til mor osv. Det er jo vores ansvar og han bliver muligvis storebror men han er jo stadig selv så lille.
Kan du give os et par gode råd til, hvordan vi gør omkring ammetid, puttetid, spisetid osv. Hvordan undgår vi f.eks. at han føler sig afvist, når mor sidder og ammer? Hvad gør vi, når lillebror ligger på maven på gulvet og Elliot måske bliver lidt for voldsom? Osv. Vi har ikke oplevet situationen før, da vi ligesom kun har Elliot, men er der nogle situationer, du med din erfaring kender til som kan forebygges med et par gode råd.
Hilsen
Elliots mor og far