Brev:
Storebror er uinteresseret i lillebror
2. april 2016
Alder:
2 år
Storebror er uinteresseret i lillebror
Kære Helen,
Jeg ser ofte opslag på de sociale medier om stolte storebrødre og -søstre på vores ældste søns alder (han er næsten 2), som er glade og omsorgsfulde over for deres små søskende. Vores søn er bare slet ikke ret interesseret i lillebror på 3,5 mdr. Han virker ikke jaloux og er heller ikke sur på ham, men han nægter at røre ved ham eller holde ham. Vi har fra start af gjort meget ud af at han selv styrede, om han havde lyst til at snakke med lillebror (og det havde han ikke). Nu tænker jeg om vi har grebet det forkert an ved ikke at opfordre ham til at være noget mere sammen med ham. Hvad tænker du? Kan/bør man gøre noget for at "fremme" deres forhold? Lillebror er meget interesseret i storebror og holder meget øje med ham.
Det eneste negative vi oplever er, at storebror når han er meget træt eller lige vågnet fra lur, ikke vil have at lillebror sidder hos os.
Hans manglende interesse/glæde bekymrer mig især, fordi det er vores plan at de skal dele værelse, når lillebror er klar til at rykke ud af soveværelset. Vi håber jo at de vil få masser af glæde af hinanden. Det skal lige siges at det altid har været vores hensigt, at vores børn skulle have fælles værelse, også dengang vi troede at vi skulle have søskende med tre års aldersforskel ;-)
Mange hilsner Stine