Brev:
Dårlig til at dele og konflikthåndtering
19. januar 2016
Alder:
2 år, 6 mdr.
Dårlig til at dele og konflikthåndtering
Kære Helen
Jeg er mor til en pige på 2,5 år. Hun er vores første og går i vuggestue fra ca 9-15. dagligt.
Jeg har fornemmelse af, at hun ikke rigtigt trives for tiden. Hun vil gerne afsted men kommer i mange konflikter i vuggestuen.
Hun har meget svært ved at dele legetøj og vente på sin tur og bliver meget ulykkelig når hun møder modstand. Indimellem har hun sparket ud eller kradset. Dette både herhjemme og i vuggestuen. Hun er dygtig sproglig og kan sige mange ting.
Jeg har på fornemmelsen, at vuggestuepersonalet synes hun er lidt uopdragen. At hun ikke får "nej" nok herhjemme.
Jeg synes, det er så synd for hende, at hun har det svært men synes ikke vi laver andet end at sige nej og tage konflikter herhjemme. Men hvornår er man streng nok.
Hvordan takler vi bedst konflikter som " jeg laver en scene og sparker ud, fordi jeg fx ikke vil vaske hænder eller have strømpebukser på" og hvordan lærer man hende at dele?
På forhånd mange tak
Med venlig hilsen
En bekymret mor