Brev:
4 årig trodsig pige
4. december 2015
Alder:
4 år, 8 mdr.
4 årig trodsig pige
Hej Helen
Vi har tidligere skrevet til dig om vores 3 børn. Kunne dog godt tænke mig at gå lidt mere konkret til den mellemste. M er 4 år og har så storesøster på 7 og lillebror p 2.
M har en vilje som er ganske fantastisk, hun ved godt hvad hun vil og ikke vil.
Vi har bare desværre store problemer med at få hende til at lystre. uanset hvad vi ber hende om kan man være sikker på at hun ikke lystre. Det er som om hun tit er en anden verden, hvis man kan sige det sådan.
Hvordan kan vi gøre så hun hører os og vi ikke skal sige tingene hundred gange og egentlig ende med at blive sur. Vi bruger desværre også 1,2,3 metoden, men vi vil egentlig rigtig gerne væk fra den.
Hun bliver selvfølgelig sur når hun får nej og råber og skriger. Hendes forhold til hendes storesøster er ikke ret godt, hun vil aldrig lade storesøster hjælpe, og hun bruger alt for meget energi på at være sur på hende, hvordan kan vi gøre for at prøve at få hendes forhold til hendes søster bedre?
Hilsen Mor til 3