Brev:
Morsyge - 2 år, 4 mdr.
26. november 2015
Alder:
2 år, 4 mdr.
Morsyge - 2 år, 4 mdr.
Kære Helen
Mange tak for din store hjælp og mange gode råd.
Denne gang skriver jeg, fordi vores datter (stadig) er meget morsyg.
Hun har oplevet en masse over de sidste mange måneder (vi er flyttet, hun har skiftet vuggestue, jeg fik en abort etc). Så hun har været udfordret på en masse fronter, men lader til at være faldet rigtig godt til både ude og hjemme.
I forbindelse med alt det nye har vi føjet hende, når hun gerne har ville have, at det var mig, der puttede, skiftede, læste bog, gav tøj på etc. Men nu synes vi, at det ville være fint med en mere ligelig fordeling. Min mand vil selvsagt også meget gerne putte mm.
Vi kan godt se, at meget af det handler om vane. Men hvordan griber vi det bedst an?
Forleden da min mand havde læst bog for hende og ville putte hende til natten, blev hun meget ked af det og råbte 'mor, hvor er du?', 'mor, du skal komme - jeg er så ked af det', imens hun græd og græd. Og det kunne ingen af os stå for, så selvfølgelig tog jeg over og puttede hende. Men det er virkelig træls for min mand, at han ind imellem bare ikke duer.
Hvis jeg ikke er hjemme en aften, spørger hun til mig men bliver ikke ked af det på sammen måde, når far putter. Er det en løsning, at jeg går, når far skal putte? Eller hvordan viser vi hende bedst, at far er lige så god? Er det for tidligt at introducere nye rutiner med mere far efter alt det nye (som alt sammen skete omkring den 1/10)?
Skal vi forsøge med en blid overgang, hvor far læser bøger for hende (hver aften?), og mor putter (hver aften?)? Eller har du en anden ide?
På forhånd mange tak.
Bedste hilsner
Skattepigens mor