Morsyge - 2 år, 4 mdr.

26. november 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Morsyge - 2 år, 4 mdr.

Kære Helen

Mange tak for din store hjælp og mange gode råd.

Denne gang skriver jeg, fordi vores datter (stadig) er meget morsyg.
Hun har oplevet en masse over de sidste mange måneder (vi er flyttet, hun har skiftet vuggestue, jeg fik en abort etc). Så hun har været udfordret på en masse fronter, men lader til at være faldet rigtig godt til både ude og hjemme.

I forbindelse med alt det nye har vi føjet hende, når hun gerne har ville have, at det var mig, der puttede, skiftede, læste bog, gav tøj på etc. Men nu synes vi, at det ville være fint med en mere ligelig fordeling. Min mand vil selvsagt også meget gerne putte mm.

Vi kan godt se, at meget af det handler om vane. Men hvordan griber vi det bedst an?

Forleden da min mand havde læst bog for hende og ville putte hende til natten, blev hun ...

Annonce

... meget ked af det og råbte 'mor, hvor er du?', 'mor, du skal komme - jeg er så ked af det', imens hun græd og græd. Og det kunne ingen af os stå for, så selvfølgelig tog jeg over og puttede hende. Men det er virkelig træls for min mand, at han ind imellem bare ikke duer.

Hvis jeg ikke er hjemme en aften, spørger hun til mig men bliver ikke ked af det på sammen måde, når far putter. Er det en løsning, at jeg går, når far skal putte? Eller hvordan viser vi hende bedst, at far er lige så god? Er det for tidligt at introducere nye rutiner med mere far efter alt det nye (som alt sammen skete omkring den 1/10)?

Skal vi forsøge med en blid overgang, hvor far læser bøger for hende (hver aften?), og mor putter (hver aften?)? Eller har du en anden ide?

På forhånd mange tak.

Bedste hilsner
Skattepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin