Bordmanerer - 9 måneder

24. november 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Bordmanerer - 9 måneder

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål angående bordmanere.

Min 9 måneder gamle søn har den sidste månedes tid, hvis ikke mere, smidt alt på gulvet, når han sidder i sin høje stol. Jeg ved det er noget alle børn undersøger og jeg har derfor ikke kommenteret på det.

Hvornår giver det mening, at kommentere på, at jeg ikke vil have, at han smider sin mad på gulvet?

Jeg vil ikke starte for tidligt, da jeg tænker det kun vil skabe dårlig stemning ved bordet, hvilket jeg helst vil undgå. Jeg synes, vi bruger så meget tid på at side og spise, at det helst skal være hyggeligt.

Han er også begyndt at pille pålægget af brødet og lader ...

Annonce

... brødet ligge. Jeg har forsøgt at komme smørbart pålæg på, som han ikke kan pille af, men så lader han det bare ligge, moser det eller smider det på gulvet. Så indtil nu har jeg ladt ham spise pålægget, hvorefter jeg kan få ham til at spise et par rygbrødshapser. Han spiser også hans grønsagsmos og spiser fint til de andre måltider, så jeg er ikke bange for om han får nok at spise. Jeg synes bare, også at han skal spise brødet, hvilket han indtil for et par uger siden gjorde med velbehag.

Er der noget jeg kan gøre i forhold til det, eller skal jeg bare, fortsætte som jeg gør og så håbe det går i sig selv igen?

Med venlig hilsen
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder