Brev:
Bordmanerer - 9 måneder
24. november 2015
Alder:
9 mdr.
Bordmanerer - 9 måneder
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål angående bordmanere.
Min 9 måneder gamle søn har den sidste månedes tid, hvis ikke mere, smidt alt på gulvet, når han sidder i sin høje stol. Jeg ved det er noget alle børn undersøger og jeg har derfor ikke kommenteret på det.
Hvornår giver det mening, at kommentere på, at jeg ikke vil have, at han smider sin mad på gulvet?
Jeg vil ikke starte for tidligt, da jeg tænker det kun vil skabe dårlig stemning ved bordet, hvilket jeg helst vil undgå. Jeg synes, vi bruger så meget tid på at side og spise, at det helst skal være hyggeligt.
Han er også begyndt at pille pålægget af brødet og lader brødet ligge. Jeg har forsøgt at komme smørbart pålæg på, som han ikke kan pille af, men så lader han det bare ligge, moser det eller smider det på gulvet. Så indtil nu har jeg ladt ham spise pålægget, hvorefter jeg kan få ham til at spise et par rygbrødshapser. Han spiser også hans grønsagsmos og spiser fint til de andre måltider, så jeg er ikke bange for om han får nok at spise. Jeg synes bare, også at han skal spise brødet, hvilket han indtil for et par uger siden gjorde med velbehag.
Er der noget jeg kan gøre i forhold til det, eller skal jeg bare, fortsætte som jeg gør og så håbe det går i sig selv igen?
Med venlig hilsen
Katrine