Brev:
Svært at være far
11. november 2015
Alder:
3 år, 7 mdr.
Svært at være far
Hej Helen
Vi er nu i en situation, hvor vores dreng pludselig over den sidste måneds tid er begyndt at slå og sparke specielt efter sin far. Fra at have været glad og mere overskudsagtig skal der nu ikke meget til før han siger "dumme far" ( kan også være dumme mor) eller slår ud over os. Han siger ofte at han ikke vil have far, eller far skal gå og det er tydeligt at det mest er min mand som det går på.
Min mand/hans far afleverer ham om morgenen da jeg kører ved 7-tiden. Jeg når tit kun et kvarter med vores dreng inden jeg skal køre. Min mand gør det supergodt om morgenen og er hverken for blød eller hård, men der opstår tit konflikter over små ting fordi vores dreng enten vil blive ved med at lege, ikke vil have sko på, eller noget andet i den retning.
Min mand og jeg er begge enige i fht opdragelse og siger begge fra i fht at han siger "dumme..." Og at han slår. Vi er også begge ret overraskede over at han pludselig er begyndt med dette som han ikke tidligere har gjort overhovedet.
I børnehaven får vi at vide at der aldrig er problemer. Der er han en glad dreng som leger godt med de andre.
Det skal også siges at han også kan være ret kærlig og ae og give knus men det er sjældent min mand som får dem.
Vores dreng er for nyligt begyndt at skippe middagsluren fuldstændigt, så måske er det med til at gøre ham både mere træt og frustreret?
Tit er det også aftensmaden som giver konflikter, fordi at han hurtigt går fra bordet efter kun at have spist det halve eller mindre. Jeg prøver at få ham op igen men ofte uden held. Og tit ender det med en skive rugbrød før sengetid.
Har du nogle gode råd til hvordan vi tackler situationen, også i fht aftensmaden?
Hilsen