Svært at være far

11. november 2015

Kategori:
Alder:
3 år, 7 mdr.

Svært at være far

Hej Helen

Vi er nu i en situation, hvor vores dreng pludselig over den sidste måneds tid er begyndt at slå og sparke specielt efter sin far. Fra at have været glad og mere overskudsagtig skal der nu ikke meget til før han siger "dumme far" ( kan også være dumme mor) eller slår ud over os. Han siger ofte at han ikke vil have far, eller far skal gå og det er tydeligt at det mest er min mand som det går på.

Min mand/hans far afleverer ham om morgenen da jeg kører ved 7-tiden. Jeg når tit kun et kvarter med vores dreng inden jeg skal køre. Min mand gør det supergodt om morgenen og er hverken for blød eller hård, men der opstår tit konflikter over små ting fordi vores dreng enten vil blive ved med at lege, ikke vil have sko på, eller noget andet i den retning.

Min mand og jeg er begge enige i fht opdragelse og siger begge fra i fht at han ...

Annonce

... siger "dumme..." Og at han slår. Vi er også begge ret overraskede over at han pludselig er begyndt med dette som han ikke tidligere har gjort overhovedet.

I børnehaven får vi at vide at der aldrig er problemer. Der er han en glad dreng som leger godt med de andre.

Det skal også siges at han også kan være ret kærlig og ae og give knus men det er sjældent min mand som får dem.

Vores dreng er for nyligt begyndt at skippe middagsluren fuldstændigt, så måske er det med til at gøre ham både mere træt og frustreret?

Tit er det også aftensmaden som giver konflikter, fordi at han hurtigt går fra bordet efter kun at have spist det halve eller mindre. Jeg prøver at få ham op igen men ofte uden held. Og tit ender det med en skive rugbrød før sengetid.

Har du nogle gode råd til hvordan vi tackler situationen, også i fht aftensmaden?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre