Hjælp til en jeg siger modsat pige

29. juni 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Hjælp til en jeg siger modsat pige

Hej Helen.

Du har før kommet med gode råd til os, så nu prøver vi igen.

Har tvillinger dreng/pige på snart 3 år. Og har brug for lidt gode råd specielt omkring vores pige, der virkelig er en ”Rasmus-modsat” meget.

Hvis man bla. spørger om hun skal have banan på sine havregryn svare hun nej, for så 2 minutter senere at blive sur/ulykkelig og vil have banan.

Når vi går hjem, vil hun gå selv, men sætter sig så på jorden og vil ik gå, og kommer hun i klapvognen, bliver hun sur/ked fordi hun vil gå selv osv ...

Annonce

... osv.

Siger altid det modsatte svar, af hvad hun gerne vil. Mor gå, er mor skal blive. Nej er ofte ja, osv.

Vi har forsøgt forskellige ting, men det ender ofte med en sur/ked pige, og et sæt irriteret forældre.

Hvordan tackler vi som forældre hende, når hun siger det modsatte? Skal hun føjes, skalvi holde fast i hendes første svar eller?

Så håber du har et par gode ideer til hvad man kan gøre, for at hun kan hjælpes til at forstå, at man må svare det man mener, og ikke det modsatte.

Hilsen the twins mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os