Brev:
Overgearede børn
25. juni 2015
Alder:
2 år, 2 mdr.
Overgearede børn
Hej Helen.
Tak for dit svar med min søn på fire. Jeg har købt bogen om opdragelse. Jeg synes det går bedre med den store efter vi fik anvist nogle andre teknikker. Det dog svært at finde den forældrerolle du oplyser om og hvordan vi som forældre gør det bedst muligt nu vi er opdraget forskelligt og kommer ud af den mere 'børn skal ses men ikke høres opdragelse'.
Det er faktisk lidt det mit nye spørgsmål går på i dag.
Mine drenge er aktive og vil rigtig gerne ses og have opmærksomhed. Den mindste på 2 år er især aktiv når bedsteforældrene kommer på besøg. Han er helt overgearet og hopper rundt. Råber højere og højere indtil han får den opmærksomhed han efterspørger. Bedsteforældrene er alle gode til at give opmærksomhed og leger også med drengene. Men drengene har svært ved at gear ned igen. Den mindste især kan blive ved med at trække i min mormor fx. Som om hun kun skal have fokus på ham og ikke tale med os andre. Vi har forsøgt forskellige ting med ham. Som kom og sæt dig mens vi lige snakker med mormor, eller nu har 'oldemor' leget med dig og talt med, og nu må du lige vente indtil mor har talt med hende. Han har dog rigtig svært ved st give tilladelse til dette og ofte råber han så højt at min mormor ikke kan høre hvad jeg spørger om!!
Vi har brug for nogle teknikker til at håndtere den bette når han bliver ved og ved med at søge opmærksomheden. Det er efterhåndende hver gang der kommer gæster at især han gear op og vil have den fulde opmærksomhed. Jeg ved godt hans aldre indbyder til det men det er underligt at det er så meget når der kommer gæster. Er vi ude eller kun os herhjemme kan vi godt sige at han lige må vente og det acceptere han for det meste.
Kan du hjælpe os med at finde en god løsning på det fremover. Vi er meget i tvivl om hvordan vi skal gribe det an;(.
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Lotte