Overgearede børn

25. juni 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Overgearede børn

Hej Helen.
Tak for dit svar med min søn på fire. Jeg har købt bogen om opdragelse. Jeg synes det går bedre med den store efter vi fik anvist nogle andre teknikker. Det dog svært at finde den forældrerolle du oplyser om og hvordan vi som forældre gør det bedst muligt nu vi er opdraget forskelligt og kommer ud af den mere 'børn skal ses men ikke høres opdragelse'.

Det er faktisk lidt det mit nye spørgsmål går på i dag.

Mine drenge er aktive og vil rigtig gerne ses og have opmærksomhed. Den mindste på 2 år er især aktiv når bedsteforældrene kommer på besøg. Han er helt overgearet og hopper rundt. Råber højere og højere indtil han får den opmærksomhed han efterspørger. Bedsteforældrene er alle gode til at give opmærksomhed og leger også med drengene. Men drengene har svært ved at gear ned igen. Den mindste især kan blive ved med at trække i min mormor fx. Som om hun kun skal have fokus på ham og ikke tale med os andre. Vi ...

Annonce

... har forsøgt forskellige ting med ham. Som kom og sæt dig mens vi lige snakker med mormor, eller nu har 'oldemor' leget med dig og talt med, og nu må du lige vente indtil mor har talt med hende. Han har dog rigtig svært ved st give tilladelse til dette og ofte råber han så højt at min mormor ikke kan høre hvad jeg spørger om!!

Vi har brug for nogle teknikker til at håndtere den bette når han bliver ved og ved med at søge opmærksomheden. Det er efterhåndende hver gang der kommer gæster at især han gear op og vil have den fulde opmærksomhed. Jeg ved godt hans aldre indbyder til det men det er underligt at det er så meget når der kommer gæster. Er vi ude eller kun os herhjemme kan vi godt sige at han lige må vente og det acceptere han for det meste.

Kan du hjælpe os med at finde en god løsning på det fremover. Vi er meget i tvivl om hvordan vi skal gribe det an;(.

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder