Brev:
Hænder nede i underbukserne
23. juni 2015
Alder:
4 år, 5 mdr.
Hænder nede i underbukserne
Kære Helen.
Min dreng finder stor tryghed i at have sine hænder begravet i sine underbukser og det er sådan set okay, men han gør det overalt.
Jeg kan se på ham at han ikke gør det bevidst, men fordi at han synes at det er hyggeligt og trygt. Men han skal også lære ikke at gøre det i al offentlighed og når vi sidder ved middagsbordet.
En dag da jeg hentede ham i børnehaven kom han glad hen imod mig, men hænderne nede i underbukserne. Jeg synes at det er ved at tage overhånd. Indtil har vi bare sagt til ham forsigtigt og uden at gøre et stort nummer ud af det at han lige kan tage hænderne ud af underbukserne også lader vi ellers bare som ingenting og snakker videre med ham - netop så han ikke føler at han gør noget forkert.
Men har du et råd til hvordan vi bedst håndtere dette?
Venlig hilsen
mor