Brev:
Søskendejalousi - dasker til lillebror
21. maj 2015
Alder:
2 år, 6 mdr.
Søskendejalousi - dasker til lillebror
Hej Helen.
Som tidligere skrevet har vi gået barn nr 2 som nu er 1,5 mdr gammel. Min datter på snart 3 år er frygtelig jalous. Det betyder at hun ofte forsøger at mase "lillebror" og dasker til ham. Når jeg skælder hende ud slår hun mig. Det er specielt, når jeg ammer.
Så jeg søger gode råd til hvordan vi håndtere situationen - dvs hvad gør jeg idet hun forsøger at slå? Er det forkert at råbe og flytte hende? Det er min helt naturlige reaktion.
Med venlig hilsen
Kristine