Brev:
Personlighed og søvn 21 måneder
26. april 2015
Alder:
20 mdr.
Personlighed og søvn 21 måneder
Hej Helen.
Vi har en dreng på 21 måneder som aldrig har sovet igennem meget - prøvet det 8 gange siden fødslen. For det meste er vi oppe 1-2 gange om natten.
Han er lidt flaskeafhængig. Han får 120 ml alm mælk med vand i kl 19.00-19.30 og i seng. Hvis han ikke har spist så meget til aften + grød.
Vågner 1-2 gange mellem 01-03 og står op Kl 05-06. Når han står op mellem 01-03 får han også Vand-lidt mælk i flaske 90 ml. Når han står op får han grød.
Igennem 14 dage er han meget sur når jan vågner nat + morgen. Han sover ikke. Men græder og især om morgenen blir han sur hvis man ikke sætter ham ved bordet med det samme og giver grød. Ydermere er han begyndt at blive sur-græder når vi feks vil gå ind efter have leget ude og han vil blive ude og vi siger nu skal vi ind. Så skriger han, sparker og siger nej. Dette er blot et eksempel. Han har altid været en dreng med sundt temperament og stædighed.
I dagplejen siger hun at det er helt normalt Og der er ikke ekstra vredsudbrud i
Dagplejen. Mit spørgsmål er. Er dette udvikling? Hvordan takler vi det bedst?
Søvnen-flasken syntes jeg vi har prøvet Alt. Pånær at forbyde den. Men vil det være en god ide og handle at han slet ikke må-kan få den???
På forhånd tak for dine altid gode svar
Mange hilsner herfra
M