Personlighed og søvn 21 måneder

26. april 2015

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Personlighed og søvn 21 måneder

Hej Helen.

Vi har en dreng på 21 måneder som aldrig har sovet igennem meget - prøvet det 8 gange siden fødslen. For det meste er vi oppe 1-2 gange om natten.

Han er lidt flaskeafhængig. Han får 120 ml alm mælk med vand i kl 19.00-19.30 og i seng. Hvis han ikke har spist så meget til aften + grød.

Vågner 1-2 gange mellem 01-03 og står op Kl 05-06. Når han står op mellem 01-03 får han også Vand-lidt mælk i flaske 90 ml. Når han står op får han grød.

Igennem 14 dage er han meget sur når jan vågner nat + morgen. Han sover ikke. Men græder og især om morgenen blir han sur hvis man ikke sætter ham ved bordet med det samme og giver ...

Annonce

... grød. Ydermere er han begyndt at blive sur-græder når vi feks vil gå ind efter have leget ude og han vil blive ude og vi siger nu skal vi ind. Så skriger han, sparker og siger nej. Dette er blot et eksempel. Han har altid været en dreng med sundt temperament og stædighed.

I dagplejen siger hun at det er helt normalt Og der er ikke ekstra vredsudbrud i
Dagplejen. Mit spørgsmål er. Er dette udvikling? Hvordan takler vi det bedst?

Søvnen-flasken syntes jeg vi har prøvet Alt. Pånær at forbyde den. Men vil det være en god ide og handle at han slet ikke må-kan få den???

På forhånd tak for dine altid gode svar

Mange hilsner herfra
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren