Brev:
Trodsalder? Eller er jeg bare for blød
28. februar 2015
Alder:
3 år
Trodsalder? Eller er jeg bare for blød
Hej Helen.
Tak for en fed brevkasse.
Jeg skriver til din angående min datter på 3 år.
Hun er simpelthen en strid banan. Hvis vi skal ud af døren, og jeg beder hende om at hjælpe med at rydde hendes legesager op, siger hun nej, griner og løber væk. Hvis hun vil have en mælkesnitte 30 minutter før vi skal spise, og jeg siger nej, kan hun blive så gal, at hun banker sit hoved eller hånd ned i gulvet, eller kaster sit sut efter mig. Når jeg beder hende om at stoppe, siger hun bare nej. I dag var vi ude og handle og hun blev ved med at hoppe i vognen på trods af at jeg havde bedt hende om at stoppe flere gange. Da jeg så tog hende og satte hende ned i vognen, grinte hun bare af mig, og rejste sig op og fortsatte.
Når hun skal sove til middag skal jeg med ind at sove. Jeg har prøvet at ligge hende, men hun står bare op igen og sådan kan det fortsætte, hvilket resultere i, at jeg giver op og enten lader hende være vågen eller går med hende ind og ligger til hun sover. (om aftenen er der ingen problemer, der bliver hun pænt i sin seng og ligger sig til at sove).
I dagplejen er der ingen problemer, hun hjælper med at rydde op og ligger sin pænt til at sove, når det er tid til middagslur, og der er heller ingen hysteriske anfald, det er kun herhjemme hun gør det.
Jeg er rigtig frustreret og ved snart ikke hvad jeg skal stille op.
Håber at du kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
en meget træt mor