Trodsalder? Eller er jeg bare for blød

28. februar 2015

Kategori:
Alder:
3 år

Trodsalder? Eller er jeg bare for blød

Hej Helen.

Tak for en fed brevkasse.

Jeg skriver til din angående min datter på 3 år.

Hun er simpelthen en strid banan. Hvis vi skal ud af døren, og jeg beder hende om at hjælpe med at rydde hendes legesager op, siger hun nej, griner og løber væk. Hvis hun vil have en mælkesnitte 30 minutter før vi skal spise, og jeg siger nej, kan hun blive så gal, at hun banker sit hoved eller hånd ned i gulvet, eller kaster sit sut efter mig. Når jeg beder hende om at stoppe, siger hun bare nej. I dag var vi ude og handle og hun blev ved med at hoppe i vognen på trods af at jeg havde bedt hende om at stoppe flere gange. Da jeg så tog hende og satte hende ned i vognen, grinte hun bare af mig, og rejste sig op ...

Annonce

... og fortsatte.

Når hun skal sove til middag skal jeg med ind at sove. Jeg har prøvet at ligge hende, men hun står bare op igen og sådan kan det fortsætte, hvilket resultere i, at jeg giver op og enten lader hende være vågen eller går med hende ind og ligger til hun sover. (om aftenen er der ingen problemer, der bliver hun pænt i sin seng og ligger sig til at sove).

I dagplejen er der ingen problemer, hun hjælper med at rydde op og ligger sin pænt til at sove, når det er tid til middagslur, og der er heller ingen hysteriske anfald, det er kun herhjemme hun gør det.

Jeg er rigtig frustreret og ved snart ikke hvad jeg skal stille op.

Håber at du kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
en meget træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder