Brev:
Regler
29. januar 2015
Alder:
3 år
Regler
Kære Helen
Tusind tak for dit svar.
Ang. det med regler hvor vaske hænder efter toiletbesøg er et af dem. Skumsæbe – det skal vi prøve…
Jeg har lige brug for en uddybning af det med regler. Når jeg viser ham, at jeg vasker hænder, siger at han skal, forsøger at lege det ind, lokker med, så kan vi lave et eller andet sjovt bagefter, men han alligevel ikke vil og løber sin vej. Hvad har du så af gode råd? Det er her jeg synes det bliver rigtig svært….. Uden brug af tvang, trusler etc., som jeg jo gerne vil undgå.
Kommer det med tiden, hvis man lader ham slippe, og blot igen og igen og igen forklarer ham, at sådan er det – det skal man?
Eller viser man ham på den måde, at man blot kan slippe og ikke behøver følge reglerne?
Hilsen