Forsigtig tumling blandt andre børn

14. december 2014

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Forsigtig tumling blandt andre børn

Kære Helen

Tak for dine svar :) De giver god mening, og de har fået min kæreste og jeg til at tænke anderledes ift. vores adfærd, når han er klæbende.

Jeg har lige et spørgsmål til, som jeg håber, du kan hjælpe mig med.

Min søn er så forsigtig omkring andre børn. Han er ikke en af de børn som tager ting fra andre, slår, skubber eller bider. Han forsøger tværtimod altid at holde sig fra konflikter, og det er som om, at han ved, at han ikke gider rodes ud i noget. Jeg synes imidlertid, at det er synd for ham, når andre skubber ham rundt i manegen ved at tage hans ting eller skubbe/slå ham, og jeg er bange for, at han ikke vil kunne komme til at forsvare sig selv i livet. ...

Annonce

...

Min mand og jeg er begge stille og rolige mennesker. Vi giver vores dreng knus, kys, kærlighed og opmærksomhed, og jeg har altid forsøgt at lytte til hans behov, hvilket jeg mener, er resultatet af at han er en glad dreng som sagtens kan være vild, men som "passer" på andre børn ved ikke at være voldelig.

Nu kommer mine spørgsmål så :) :

Hvordan kan jeg "lære" ham at forsvare sig selv? Skal jeg overhovedet forsøge at lære ham det, eller kommer det af sig selv? Mange af mine veninders sønner er voldsomt vilde og de raserer huset, hver gang de er på besøg. Jeg er sikker på, at deres adfærd er "normal", men den er bare meget voldsom.

Igen... mange hilsner

Den bekymrende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!